شناسهٔ خبر: 106430 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران و تگرگ در برخی مناطق کشور/تهران تا روز چهارشنبه بارانی است

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در بیشتر تقاط کشور و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با پیش‌بینی شرایط جوی و بارش‌ها در کشور خاطر نشان کرد: امروز چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شرق و جنوب خوزستان، برخی از مناطق یزد، اصفهان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، گیلان، مازنداران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، بارش باران و گاهی رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز و فردا در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده و لازم است هموطنان در این مناطق تمهیدات لازم را داشته باشند.

گودرزی ادامه داد: برای روز دوشنبه علاوه بر بارش تگرگ، بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربايجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات دامنه‌های البرز در قزوین، البرز، تهران، برخی از مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق گلستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد،‌گفت: از فردا دمای هوا در سواحل شمالی کشور کاهش می‌یابد.

گودرزی اظهار کرد: با توجه به نفوذ توده هوایی سرد به کشورمان از روز سه‌شنبه هوا در این مناطق بین ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و روز چهارشنبه در شمال غرب ۵ تا ۷ درجه و دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور نیز بین ۳ تا ۵ درجه کاهش دما را تجربه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در روزهای پایانی هفته، بارش‌ها در ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز و منلطق سرد و کوهستانی شمال غرب به شکل برف خواهد بود.

به گفته گودرزی، آسمان تهران امروز کمی نیمه‌ابری بوده و گاهی وزش باد نسبتا شدید را در بخش‌های جنوبی استان تجربه خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه نیز تهران بارانی خواهد بود.