شناسهٔ خبر: 106442 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی خبر داد:

دوره اول آموزشی بدو خدمت الکترونیک هواپیمایی برگزار شد

دوره آموزشي"الکترونيک هواپيمايي دوره اول آموزشی بدو خدمت در تخصص «الکترونیک هواپیمایی» (به‌صورت مجازی و به‌مدت ۱۵۰ ساعت) با حضور مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،دوره اول آموزشی بدو خدمت در تخصص «الکترونیک هواپیمایی» (به‌صورت مجازی و به‌مدت ۱۵۰ ساعت) با حضور مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.

این دوره که توسط ۱۶ استاد برجسته الکترونیک هواپیمایی در سه گروه مجزا و پس از اخذ آزمون کتبی و شفاهی در سال گذشته و اعلام قبول‌شدگان از طریق اداره‌کل منابع انسانی و تشکیلات شرکت در نیمه اول ۱۴۰۰ آغاز شد، در بخش عملی از تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ به‌مدت یک‌ماه تا پانزدهم اسفندماه جاری انجام شد و به کار خود پایان داد و فهرست قبول‌شدگان مرحله نهایی نیز اعلام شد.

گفتنی است؛ تاکنون فرآیند جذب نیروی انسانی این حوزه فنی به ۳۲ نفر از ۵۱ نفر قبول شدگان نهایی ابلاغ شده است و شروع به‌کار ایشان در فرودگاه‌های تعیین‌شده نیز انجام شده است. این در حالی است که مرحله دوم آموزشی بدو خدمت نیز به‌مدت ۳۰ ساعت آموزش عملی از شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در محل سایت‌های سامانه‌های CNS/ATM و همچنین اداره تجهیزات کمک‌بازرسی فرودگاهی توسط متخصصان الکترونیک خبره هر فرودگاه برگزار می‌شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ مراسم پایانی بخش نخست این دوره به‌صورت مجازی با حضور مدیرکل ارتباطات و ناوبریی هوایی و عوامل برگزارکننده در اداره آموزش و تحقیقات اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی برگزار شد و ضمن برشمردن نکات مهم سرویس‌های هوانوردی، سه نفر از فراگیران برتر بخش اول دوره مورد تشویق قرار گرفتند.