شناسهٔ خبر: 106472 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۱۴۹ هزار آزمایش کنترل کیفی در آزمایشگاه فنی خاک اصفهان

عباس زاده آزمایشگاه اصفهان مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان از ثبت بیش از ۱۴۹ هزار آزمایش فنی و مهندسی در این آزمایشگاه در جهت ارتقاء کیفیت پروژه‌های استانی و ملی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی عباس‌زاده مدیرکل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان اصفهان گفت: این آزمایشگاه موفق شد طی امسال در ۵۷ پروژه مهم ملی و استانی نقش آفرینی ویژه‌ای در ارائه خدمات آزمایشگاهی برای ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح استان کرده باشد.

عباس‌زاده با اشاره به توانمندی‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان تصریح کرد: آزمایشگاه اصفهان با دارا بودن ۸۴ نیروی متخصص فنی و اداری و تجهیزات منحصربفرد، بروز و استاندارد در ۵ شعبه و ۲۷ واحد محلی فعال بوده و نقش بسزایی در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح استان کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ کنترل کیفی باید در کشور نهادینه شود گفت: مقوله کنترل کیفیت هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه‌های موجود است.

عباس‌زاده افزود: این آزمایشگاه طی امسال توانسته است بیش از ۱۳۹ هزار مورد آزمایش عملیات خاکی– بتنی و آسفالتی در یک‌هزار و ۵۳۵ پروژه شامل تنوعی از خدمات فنی- مهندسی و آزمایشگاهی را با دقت و سرعت بالا مطابق با استانداردهای روز داخلی و بین‌المللی ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش مقاومت مصالح با انجام ۷۵ مورد طرح اختلاط آسفالت، ۵۵ مورد طرح اختلاط بتن، ۲ هزار و ۱۸۴ مورد آزمایش جوش و ۴ هزار و ۹۲۲ مورد آزمایش مصالح ساختمانی و ۲ هزار و ۹۹۲ مورد آزمایش انواع آرماتور، با رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال ۹۹ را به ثبت برساند.

عباس‌زاده اضافه کرد: همچنین در بخش مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک نیز بالغ بر ۱۰۲ پروژه با ۲ هزار و ۹۷۰ متر حفاری و بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نمونه‌ مورد نمونه برداری از بتن طی امسال در پروژه‌های عمرانی در سطح استان انجام داده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن گفت: آزمایشگاه استان در ۶ پروژه مهم این طرح در استان شامل پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی شهرجدید بهارستان، ۸۶۰ واحدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فولاد شهر، پروژه‌های یک‌هزار واحدی شاهین‌شهر، کاشان، خمینی شهر و شهرضا متعلق به بنیاد مسکن از جمله اقدامات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان در همراهی دولت سیزدهم و خدمت رسانی به هموطنان در ارتقاء کیفی پروژه‎‌‌های عمرانی است.

وی همکاری موثر در پروژه‌های حوزه اداره کل راه و شهر‌سازی، اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، راه آهن و بنیاد مسکن، احداث آزاد راه شرق اصفهان قطعات ۱، ۲و ۳ ، پروژه مترو بهارستان، پروژه راه آهن مبارکه– شهرکرد، مسیر ۴ خطه اصفهان به شهرضا، ۲ باند کردن محور مبارکه به بروجن، ۲ باند کردن محور بادرود به کاشان را از مهمترین پروژه‌های حضور آزمایشگاه استان در سال ۱۴۰۰ قلمداد کرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در ارائه خدمات مطلوب در سطح استان نیاز به همکاری تنگاتنگ با دستگاه‌های اجرایی در استان است افزود: انعقاد قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، نماینده شرکت ساخت در استان اصفهان، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل فرودگاه اصفهان، شرکت عمران شهر جدید بهارستان، شهر جدید مجلسی- شهر جدید فولاد شهر از جمله همکاری‌های دو جانبه آزمایشگاه استان اصفهان با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان عضو فعال شورای فنی استان است افزود: این آزمایشگاه حضور فعال در کارگروه‌های زیر مجموعه شورای فنی شامل کارگروه نظارت، مصالح و فراوده‌های ساختمانی و آموزش کرده و به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد به منظور ارتقا دانش مسئولین فنی مراکز تولید بتن آماده، مصالح ساختمانی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفی دوره های آموزشی برگزار نموده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، لازم به ذکر است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان در ارزیابی عملکرد ۹ ماهه نخست سال۱۴۰۰، که هرساله براساس شاخص‌های معرفی شده از سوی دفتر مرکزی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت می گیرد، از میان ۳۱ نمایندگی استانی موفق به کسب رتبه نخست این ارزیابی شده است.