شناسهٔ خبر: 106475 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه منتشر کرد؛

افزایش سرعت وزش باد و بارش باران/احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی بارندگی های شمال سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج طی امروز و روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به افزایش سرعت وزش باد همراه با بارش باران و افزایش ارتفاع موج هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه زمان شروع سامانه اول روز شنبه بیست و یکم و زمان پایان آن روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفندماه خواهد بود.

نوع مخاطره آن نیز افزایش سرعت وزش باد همراه با بارش باران و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و تا ۲ تا ۲/۵ متر در فراساحل پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی منطقه اثر این ساماته را دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان اعلام کرده است.

اثر مخاطره نیز خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی وآسیب به قفس ها و تورهای صیادی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی پیش‌بینی شده و نسبت به محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت توصیه شده است.

سامانه دوم افزایش سرعت وزش باد نیز از روز شنبه بیست و یکم اسفند تا روز یکشنبه بیست و دوم در کشور فعال خواهد بود.

نوع مخاطره افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و تا ۲ تا ۲/۵ متر در فراساحل اعلام شده است.

منطقه اثر سامانه خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر خواهد بود.

اثر مخاطره نیز خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی وآسیب به قفس ها و تورهای صیادی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.