شناسهٔ خبر: 106502 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد و گرد و خاک در اغلب نقاط کشور/ آب‌های خزر تا پنجشنبه مواج است

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد و گرد و خاک در اغلب نقاط کشور خبر داد و آب‌های خزر را هم تا پنجشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام پیش‌بینی‌ها از شرایط جوی کشور طی ساعات آتی، گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور وزش باد را داریم و گرد و خاک در مناطق شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت. این شرایط را برای شمال‌شرق و شرق کشور هم انتظار داریم.

وی افزود: امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس و بخش‌هایی از استان‌های یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، مازندران، نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی، غرب آذربایجان‌غربی، در بعضی از ساعات بارش باران رخ می‌دهد که همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود. بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: بارش‌ها برای فردا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور و نیز استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، ادامه پیدا می‌کند.

رفیعی افزود: از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه مرکزی زاگرس، شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی همچنین وضعیت آب‌های دریای خزر را از امروز تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد و گفت: آب‌های خلیج فارس هم طی دو روز آینده چنین شرایطی را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: تهران هم امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد را خواهد داشت و حداقل دما در پایتخت امروز ۱۰ درجه سانتی‌گراد در ایستگاه مهرآباد ثبت شد و حداکثر دما هم امروز در تهران به ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌کنیم فردا به ۱۲ درجه بالای صفر برسد.

به گفته رفیعی، امروز سردترین مرکز استان ارومیه با دمای حداقل ۵ درجه زیر صفر و سپس زنجان با ۴، اردبیل ۳ و تبریز هم یک درجه زیر صفر گزارش شده‌اند در حالی که گرم‌ترین مراکز استان دیروز زاهدان و بندر عباس با دمای حداکثر ۳۲ و سپس بیرجند با ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شدند.