شناسهٔ خبر: 106505 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزاری راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت؛

تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر/ افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر

تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر، همزمان با روز بزرگداشت شهدا و با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعیین تکلیف شدند و سه استان البرز،‌ خوزستان و لرستان به ارائه گزارش پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، در آئین تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر که روز یکشنبه، ۲۲ اسفندماه برگزار شد، از برگزاری جلسات هفتگی این وزارتخانه با مجموعه‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن توافق کرده‌اند، خبر داد و گفت: مجموعا ۴۰۰هزار واحد توافقنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم از توانمندی‌های این وزارتخانه و توانمندی‌های ساختاریافته تعاونی‌ها بهره‌گیریم تا به وعده خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن امروز بیش از یک ونیم میلیون واحد زمین آماده بارگذاری است، عنوان کرد: این رقم به زودی به دو میلیون و ۴۰۰ واحدی که پیش از این قول داده بودیم، خواهد رسید.

قاسمی افزود:‌ همچنین تعیین تکلیف سقف چهار میلیون مسکنی که قرار است طی چهار سال ساخته شود را در دستور کار قرارداده‌ایم و عملیات اجرایی بخش زیادی از آن نیز آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۸۶۰ هزار مسکن خبر داد و گفت:‌ از این تعداد مسکن ملی نزدیک به ۱۰۰هزار واحد متعلق به نیروهای مسلح است؛ همچنین برآنیم براساس دستور رئیس جمهور و با منابعی که برای مسکن مهر پیش‌بینی کرده‌ایم،‌ این مسکن نیز تعیین تکلیف شود.

قاسمی مساله مسکن را یکی از موضوعات جدی و اساسی مردم خواند و گفت:‌ دولت سیزدهم تصمیم دارد مشکل را در کشور حل کند و معتقدم با هماهنگی و همدلی که در حوزه دولت وجود دارد،‌ این امر محقق خواهد شد و این کار را تا پایان دولت و براساس دستور و تاکید رئیس جمهور اجرا خواهیم کرد.

وی روند آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در کشور را قابل قبول برشمرد و عنوان کرد:‌ حتما از وزارتخانه‌های مختلف خصوصا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره خواهیم گرفت و امیدوارم عملیات اجرایی توافق ساخت ۴۰۰ هزار واحدی که توافقنامه آن را امضاء کرده‌ایم نیز شروع شود و گامی در جهت کمک به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قطعا از تجربه مسکن مهر در امور استفاده خواهیم کرد، گفت: در معماری و شهرسازی در نهضت ملی مسکن تراکم را به نصف تراکم در مسکن مهر ایجاد رساندیم.

شایان ذکر است،‌ در این جلسه سه استان البرز، خوزستان و لرستان به ارائه گزارش خود مبنی بر تعیین تکلیف مسکن مهر و تعاونی‌های باقی مانده در استان خود پرداختند و در پایان این جلسه بیش از پنج هزار واحد مسکونی با دستور وزیر راه و شهرسازی و به نام حضرت علی‌اکبر(ع) افتتاح شد.