شناسهٔ خبر: 106518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

طرح پویش همراهان سفر ایمن در هرمزگان اجرا خواهد شد

مهندس عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ همزمان با سایر کشورها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان هرمزگان؛ یوسف عابدینی با اشاره به اهمیت گردشگری استان هرمزگان به عنوان یکی از مقاصد مهم سفر هموطنان که همه ساله میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران است گفت: پیش بینی های لازم به منظور افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی و ارتقاء فرهنگ درست رانندگی انجام شده است به طوری که همزمان با سراسر کشور طرح پویش همراهان سفر ایمن در محورهای پرتردد اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ایمنی آرامش کاربران جاده‌ای و همچنین فراهم آوردن زمینه های لازم برای انجام یک سفر خاطره انگیز یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در مجتمع های خدمات رفاهی با هدف حفظ ایمنی در رانندگی و کاهش ترافیک، یکی از محورهای مهم این طرح می باشد.

عابدینی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در استان هرمزگان مجتمع خدمات رفاهی آسایش گستر در نظر گرفته شده است و با این پویش قصد داریم علاوه بر شناسایی ظرفیت های مهم فرهنگ بومی استان به مسافرین، با اجرای برنامه های متنوع مثل موسیقی، نمایش و بهره گیری از توانایی های هنری و زیبایی های بصری، در زمان توقف و استراحت رانندگان و خانواده هایشان از خستگی و خواب آلودگی در طول مسیر کاسته شود.

وی زمان اجرای این پویش را از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و ابراز داشت: مخاطبان این پویش مسافران نوروزی و علی الخصوص کودکان و نوجوانان هستند که می توانند نقش موثری در ترغیب رانندگان به توقف در طول مسیر و رفع خستگی های ناشی از رانندگی داشته باشند.

انتهای پیام/