شناسهٔ خبر: 106528 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

اجرای پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ با هدف فرهنگ‌سازی و کاهش سوانح رانندگی

نوروز- مسافران در جاده ها مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و به تشریح اهداف این پویش پرداخت.

منصور فخاران،‌ مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ در راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت:‌ این پویش ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی را یکی از اهداف این پویش خواند و اظهار کرد:‌ کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ، ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ صحیح رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر از اهداف دیگر این پویش است.

فخاران افزود: کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی شهر مقصد و کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی سنتی بومی مقصد نیز از اهدافی هستند که در پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ دنبال می‌شود.

مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این پویش در ۲۵ ایستگاه در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در ۲۳ محور پر تردد کشور اجرا می‌شود.