شناسهٔ خبر: 106532 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

تمرکز دولت مردمی بر رفع مشکل مسکن مهر/مواجهه با تعاونی‌های مسکن کارآمدتر در سال آینده/ تکمیل بیش از ۵هزار واحد مسکن مهر

تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از آغاز دولت مردمی سیزدهم، برحل مشکل تعاونی‌های مسکن مهر تمرکز شد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن برای تعاونی‌ها نظارت جدی‌تری اتفاق خواهد افتاد و قطعا در ادامه کار با تعاونی‌های مسکن کارآمدتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حجت الله عبدالمالکی،‌ وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، با حضور در آئین تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر که روز یکشنبه، ۲۲ اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، از ساخت ۸۰۰هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها خبر داد و گفت:‌ از این تعداد قریب به ۴۰ هزار واحد با مشکل مواجه شدند و از آغاز دولت مردمی سیزدهم، برحل مشکل تعاونی‌های مسکن مهر تمرکز شد.

وی با بیان اینکه مشکل تکمیل پنج هزار و ۵۰۰ واحد رفع و واحدها برطرف شد، عنوان کرد: همکاران ما در وزارتخانه پیگیر رفع مشکل ساخت حدود ۳۲ هزار واحد باقی مانده از مسکن مهری که برعهده تعاونی‌ها است، هستند تا به سرعت مشکل رفع شود و در سال ۱۴۰۱ بتوانیم دیگر واحدها را نیز تکمیل کنیم.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد:‌ در کشور ۱۰ هزار تعاونی مسکن وجود دارد که از این تعداد ۹هزار و ۵۰۰ تعاونی بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را انجام داده و به پایان رساندند که این امر بیانگر آن است ورود تعاونی به مسکن پاسخ داده است.

عبدالمالکی افزود:‌ در ارتباط با ۵۰۰ تعاونی که دچار مشکل شده‌اند، برخی از این مسئولیت برعهده وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی است و متولی بخش دیگری نیز وزارت راه و شهرسازی است و معتقدیم باید به این مشکلات رسیدگی شود و در راستای رفع آن گام برمی‌داریم.

وی تصریح کرد: امروز، در این جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی به مدیران کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در حضور استانداران ابلاغ شد پیگیر حل مساله مسکن باشند و نظام نظارت بر تعاونی‌ها را با پلتفرم‌هایی که طی شش ماه اخیر ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است را به صورت جدی تر پیش می‌بریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید براینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای تعاونی‌ها نظارت جدی تری اتفاق خواهد افتاد، گفت: قطعا در ادامه کار با تعاونی‌های مسکن کارآمدتری مواجه خواهیم شد.