شناسهٔ خبر: 106600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبرداد:

شناسایی و پیگیری تامین حدود۱۱۳۶ هکتار اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن دراستان

داعی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از شناسایی و پیگیری تامین حدود ۱۱۳۶ هکتار اراضی مورد نیازطرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان جنوبی)،وحید داعی درباره تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت مسکن ملی در خراسان جنوبی اظهارداشت: ۱۰۱۴ هکتار زمین در خراسان جنوبی شناسایی شده است که جهت تامین اراضی مورد نیاز۵۰۷۵۰ واحد مسکونی در  ۳۱ شهراستان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور معرفی شده وعلاوه براین میزان ۱۲۱.۹ هکتار اراضی مورد نیاز ۵۲۳۰ واحد مسکونی جهت الحاق به طرح و تغییر کاربری در انتظار بررسی توسط شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی  افزود:میزان کل اراضی تامین شده و تغییر کاربری شده ۱۶۹ هکتار برای تعداد ۸۲۰۰ واحد در استان می باشد که تامین زمین مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن به  روش‌هایی مثل تغییر کاربری، استفاده از املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و یا الحاق زمین به محدوده شهرها صورت می پذیرد.

داعی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین زمین در این استان وجود ندارد و برای تمام واجدین شرایط زمین تامین خواهد شد.

وی افزود: سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی طی ۴ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی است که ۱۸ هزار واحد آن مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد، مسکن شهری از جمله استیجاری، خود مالک و گروه‌های کم درآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ثبت نام بیش از ۵۱ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن دراستان خبرداد وافزود:در استان خراسان جنوبی، دو روش برای ساخت واحدها در نظر گرفته‌ایم: روش اول واگذاری به صورت گروهی است که تسهیلات در اختیار گروه‌های ساخت قرار گرفته شده و آن‌ها برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنندوروش دوم توافق با انبوه‌سازان است که لیست پیشنهادی مصالح و قیمتها از سوی معاونت مسکن و ساختمان ابلاغ شده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده هر ۱۰۰ متر مربع زیربنا ۲.۶ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. به عبارتی فقط در استان خراسان جنوبی بیش از ۱۰۴ هزار شغل با تکمیل نهضت ملی مسکن ایجاد خواهد شد.