شناسهٔ خبر: 106612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اعلام کرد:

برقراری پروازهای فوق العاده داخلی و بین المللی در نوروز ۱۴۰۱ در فرودگاه‌های مشهد/ برقراری پرواز فوق العاده بین المللی به ترکیه و افغانستان و سوریه

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت:فرودگاه های استان خراسان رضوی با برقراری پروازهای فوق العاده درمسیرهای مختلف به استقبال نوروز ۱۴۰۱ خواهد رفت.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی درگفت‌وگو با ­خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در موردعملکرد فرودگاه‌های استان در سال ۱۴۰۰گفت: طی سال جاری در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد چندین پروژه نیمه تمام با اعتبار بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

به گفته امانی بنی پروژه های فرودگاهی مشهد شامل ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی با سه هزار مترمربع و محوطه یخ زدایی هواپیما در مساحت ۲۰ هزار مترمربع به ارزش ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در ادامه افزود: پروژه توسعه اپرون فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در زمینی به مساحت ۷۴ هزار مترمربع با اعتبار تقریبی ۷۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد. همچنین پروژه بهسازی سرویس رود فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بازسازی خواهد شد.

امانی بنی با اعلام پیشرفت۷۳ درصدی پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد افزود: عملیات نصب ایربریج های جدید فرودگاه مشهد نیز آغاز شده است.

متصل شدن فرودگاه شهدای سبزوار به گاز شهری

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به تجهیز فرودگاه گناباد به ۲ خودروی آتش نشان بیان کرد: آغازعملیات دیوار کشی، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و تجهیز ترمینال فرودگاه در سال جاری انجام شده است.

امانی بنی در مورد اقدامات انجام شده در فرودگاه شهدای سبزوار گفت: با پیگیری های فرودگاه شهدای سبزوار و حمایت های مدیركل فرودگاه های استان رضوی در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت و بهره مندی از گاز شهری، پروژه گازرسانی این فرودگاه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در مورد پروژه های اجرایی فرودگاه شهدای سبزوار افزود: تسطیح سطوح شمالی باند فرودگاه به منظور استانداردسازی سطوح پروازی با هزینه ای بالغ بر ۴/۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایراندر سال ۱۴۰۰ انجام شد.

امانی بنی درمورد­ عملکرد اداره کل فرودگاه‌های استان در­ایام پاندمی کرونا نیز گفت:  تشدید نظارت و تاکید بر رعایت فوق العاده پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از اقدامات موثربرای کنترل از شیوع کرونا اداره کل فرودگاه‌ها در سال۱۴۰۰بود.

 مسیر مشهد- نجف و بالعکس رکوردار بیشترین مسافر پروازی

مدیرکل فرودگاه‌های استان درخصوص مسیرهای خارجی فرودگاه مشهد هم گفت : مسیر مشهد- نجف و بالعکس در اکثر ماه‌های سال جاری جزو  پرترددترین مسیر بین المللی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است و بیشترین مسافر نیز درهمین مسیر مشهد به نجف و بالعکس جابه جا شده است.

امانی بنی ضمن اعلام آمادگی برای برقراری پروازهای فوق العاده در ایام نوروز تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۱علاوه بر افزایش پرواز در مسیرهای پرتقاضا ، درمسیرهای جدید مانند مشهد- دمشق به پروازهای فرودگاه مشهد افزوده می‌شود. همچنین در پرواز فوق العاده بین المللی به ترکیه و افغانستان و در پروازهای داخلی در مسیر زنجان و همدان هم در ایام نوروز پرواز خواهیم داشت.  

وی درمورد برنامه های نوروز ۱۴۰۱ گفت: برپایی ۶ سفره هفت سین نوروزی در سالن ترمینال های داخلی و خارجی طبق سنوات گذشته و اجرای برنامه های آیینی در استقبال از مسافران هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ توسط خدام حرم رضوی در سالن های ورودی با عود و اهدای بسته های متبرک و اجرای گروه سرود نوجوانان بصورت روزانه در ترمینال داخلی و ورودی خارجی برگزار خواهد شد. همچنین مراسم نورافشانی همزمان با نیمه شعبان و میلاد باسعادت امام زمان (عج) نیز از جمله برنامه های فرهنگی فرودگاه هاشمی نژاد بمناسبت ایام نوروز است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه اخلاق و رفتار و پاسخگویی متعهدانه به مردم باید سرلوحه تمام مسئولان فرودگاه و پرسنل تحت نظارت باشد گفت: همه ما در كنار مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام خادمان مردم هستیم و با پیگیری و احساس مسئولیت در قبال مشكلات مسافران، باید پاسخگوی نیازهای آنان باشیم، و با تلاش و تعهد خود امنیت، رفاه و بهترین تسهیلات فرودگاهی را برای آنان فراهم كرده، و بخصوص در مقوله  تاخیرات پروازی باید با هماهنگی و نظارت دقیق بر عملكرد شركت های هواپیمایی تاخیرها را به كمترین حد ممكن برسانیم.