شناسهٔ خبر: 106614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اعلام کرد:

تشدید نظارت بر عملکرد شرکت ها و ناوگان‌های عمومی مسافربری

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آمادگی کامل این اداره کل جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران حسن جهانیان اظهار داشت:  مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت نوروزی اداره کل نیز آغاز و  از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سال آینده اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح پیش فروش بلیت نوروزی از اول اسفندماه آغاز شده تصریح کرد: این طرح با رعایت سقف ۵۰ درصد ظرفیت سرویس دهی شرکت های حمل و نقل مسافر بدون افزایش نرخ و به منظور امکان مدیریت محدودیت های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا عملیاتی شده است.

 جهانیان تشدید نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری را خاطرنشان کرد گفت: نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز،صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه های بین راهی، هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده نمودن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه های مسافری، فعالیت موثر مدیران فنی شرکت ها و موسسات حمل و نقل در اعمال دقت نظر بیشتر جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی مسافری از قبیل وسایل گرمایشی ، زنجیر‌چرخ ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  ادامه داد: ؛ بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع است و تصمصم گیری در خصوص ممنوعیت ارائه سرویس دربستی اتوبوسی در برخی ایام وروزهای خاص در طرح نوروز ۱۴۰۱ برعهده این اداره کل می باشد .

وی  توقف فعالیت های عمرانی در سطح و حریم راه‌ها را در طول اجرای طرح نوروزی یادآور شد و گفت: گشت های نوروزی راهداری در این ایام خاص از فعا لیت  لیت دست فروشان در حریم جاده ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راهها حفاظت و صیانت خواهند کرد.

انتهای پیام/