شناسهٔ خبر: 106631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش ایمنی راه ها در نوروز ۱۴۰۱ انجام می شود:

استقرار ۲۲۰ نفر راهدار و ناظر ستادی در جاده های خراسان شمالی

استقرار راهدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از استقرار ۲۲۰ نفر راهدار و ناظر ستادی در جاده های استان طی اجرای طرح نوروزی خبر داد تا ایمنی راه ها در این ایام افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالى گفت: ۲۶۴ دستگاه ماشین آلات شامل گشت های راهداری، خودروهای سواری کمک دار و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نیز در این مدت محورهای ارتباطی استان را تحت پوشش قرار می دهند.

وی با بیان این که پوشش راه های اصلی و شریانی و نقاط پرتردد و گردشگری استان در اولویت است، افزود: نیروهای راهداری علاوه بر ارائه خدمات به مسافران، اقداماتی نظیر شن پاشی و نمک پاشی محورها و برف روبی در صورت بارش برف به منظور یخ زدایی ، مرمت علائم و شست و شوی آن ها، جمع آوری لاشه حیوانات از جاده ها، نگهداری شبکه روشنایی، تسطیح و پاکسازی حریم جاده ها و خط کشی محورها را انجام می دهند.

وی اظهارکرد: ۱۹ راهدارخانه و ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان برای خدمات دهی به مسافران نوروزی آماده شده است.

 وی ادامه داد: به مسافران نوروزی توصیه می کنیم با توجه به این که در ایام نوروز احتمال بارندگی وجود دارد شرایط جوی، وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی و انسداد و جاده ای را از تلفن گویا ۱۴۱ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۶۰۰۰۱۴۱ دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان برای داشتن سفر ایمن باید ضمن این که سرعت مطمئنه را رعایت کنند  در استراحتگاه ها توقف داشته باشند.