شناسهٔ خبر: 106633 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور و کاهش محسوس دما از امروز

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید و کاهش محسوس دما در بخش‌های مختلف کشور از امروز خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز در نواحی شمال‌غرب، غرب، شمال‌شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای امروز در بخش‌هایی از مرکز کشور، افزود: این سامانه بارشی فردا چهارشنبه در نوار شمالی، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، فعال بوده و بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین شدت براش برای امشب را - که در حد هشدار نارجی نیز است - در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌شرق خوزستان، جنوب و شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال شرق سمنان و ارتفاعات تهران، زنجان، قزوین و البرز پیش‌بینی کرد و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیرها و لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید را از ننایج آن عنوان و به رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند، تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

گودرزی گفت: علاوه بر بارش‌ها، رویداد جوی دیگر در کشور وزش بادهای شدید در بخش‌هایی از مرکز کشور از جمله اصفهان، یزد، فارس و کرمان است که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود. این شرایط برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر مناطقی که گفته شد، در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به تدریج برای شرق و شمال شرق کشور انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین امروز و فردا روند کاهشی دما را به میزان ۴ تا ۶ درجه برای استان‌های ساحلی دریای خزر انتظار داریم. همچنین روز چهارشنبه در غرب و شمال غرب و پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال‌شرق و جمعه برای نواحی شرق و جنوب‌شرق کشورمان، هوا ۶ تا ۸ درجه سردتر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: دریای خزر و خلیج فارس نیز طی روزهای آتی مواج و متلاطم هستند.

گودرزی آسمان تهران را هم برای امروز، نیمه ابری تا ابری پیش‌بینی کرد و گفت: احتمال بارش‌های پراکنده و گاهش وزش باد در پایتخت هم وجود دارد. بیشینه دما برای تهران امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.