شناسهٔ خبر: 106646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان: 

کشف نزدیک به ۸۸۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از کشف نزدیک به ۸۸۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، امین هوشیار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : برابر دستورالعمل های صادره از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اوزان مجاز حمل ناوگان با توجه به تعداد محور و تعداد چرخ ابلاغ شده است.

وی افزود: بارگیری محمولات با وزن بیش از وزن مجاز بعنوان تخلف اضافه تناژ محسوب شده و بایستی راننده خاطی نسبت به پرداخت جریمه خسارت اقدام نماید.

هوشیار ادامه داد: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس راه و یا باسکول های سیار و در نهایت تکمیل فرم معرفی و ارسال به اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای انجام می پذیرد.

وی گفت: متصدی ثبت و اخذ جرائم خسارات اضافه تناژ مستقر در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با وارد نمودن مشخصات راننده ، بار ، مسیر حرکت ، مسافت طی شده و اوزان مربوطه نسبت به محاسبه مبلغ جریمه اضافه تناژ اقدام و بعد از اخذ مبلغ مربوطه برگه ترخیص ناوگان تحویل راننده می‌گردد.

هوشیار از کشف نزدیک به ۸۸۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات کشف شده در استان به ترتیب در محورهای مواصلاتی شهرستان های ارومیه، بوکان و میاندوآب رخ داده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: بیشترین تخلفات اضافه تناژ به تفکیک نوع بار نیز به ترتیب شامل شن و ماسه، ماسه شسته، انواع گاز مایع ، بتن و سنگ لاشه بوده است.

انتهای پیام/