شناسهٔ خبر: 106663 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی خبر داد:

برگزاری مسابقه عکاسی آزاد با عنوان «رانندگی ایمن در سفر‌های نوروزی» به صورت کشوری

جوش و خروش سفرهای نوروزی در ترمینال غرب پایتخت مسابقه عکاسی آزاد با عنوان «رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی» با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی تردد از سوی رانندگان و مسافران و کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای در سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ ، از سوی وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت انجمن خیرین و راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

سيدحسين ميرشفيع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام فراخوان برگزاری مسابقه عکاسی آزاد با عنوان «رانندگی ایمن در  سفر‌های نوروزی» به صورت کشوری ، گفت: مسابقه عکاسی آزاد «رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی» با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی تردد از سوی رانندگان و مسافران و کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای و خسارات و آسیب‌های جسمی، روحی و مالی در سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱، از سوی وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت انجمن خیرین و راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سطح کشوری با مشخصات ذیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: موضوع مسابقه، رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی و محورهای آن شامل راننده قانون‌مدار، مسافر آگاه به ایمنی رانندگی، جاده ایمن و علائم راهنمایی و رانندگی مناسب، وسیله نقلیه ایمن، حس خوب رانندگی ایمن، برنامه‌های هنری برگزار شده در مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌ای، کودکان، نوجوانان و رانندگی ایمن و اطلاع‌رسانی مؤثر از طریق پیام‌های رانندگی ایمن در جاده‌ها خواهند بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، بخش‌های مسابقه را هم تک عکس و مجموعه عکس عنوان کرد و درباره شرایط آثار ارسالی هم گفت: شرکت در مسابقه برای همه افراد در سراسر کشور و تمامی رده‌های سنی آزاد و به صورت رایگان است. عکس‌ها باید بدون قاب و جلوه‌های تصویری در فرمت JPG با حجم حداکثر ۲ مگابایت ارسال شوند. ارسال عکس توسط عکاس و شرکت در مسابقه به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌هاست. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، عواقب حقوقی آن به عهده شرکت کننده است.

به گفته میرشفیع، ارسال آثار از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://www.mrud.ir/javaneh انجام و به برگزیدگان لوح سپاس و جوایز اهدا می‌شود.

وی گفت: گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد. دبیرخانه در انتخاب آثار رسیده مختار خواهد بود. انتشار آثار دریافتی در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی با رعایت ذکر مالک اثر مجاز است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه، مهلت ارسال آثار را هم از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و یادآور شد: اعلام نتایج داوری و برندگان مسابقه اردیبهشت ۱۴۰۱ خواهد بود.