شناسهٔ خبر: 106678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در رزمایش طرح نوروزی عنوان شد :

نقش راهداران در ارتقای ایمنی راه ها و حفظ جان مسافران بی بدیل است

مازندران - رزمایش مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در رزمايش مشترك طرح نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: نقش راهداران در ارتقای ایمنی راه ها و حفظ جان مسافران بی بدیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران حسن جهانیان  در حاشيه اين رزمايش عنوان کرد: هماهنگي و تعامل بسيار مطلوب با دستگاه هاي ذيربط از جمله پليس راه ، هلال احمر و اورژانس و .... در اجرای طرح عمليات راهداري نوروزی صورت پذیرفت.

وی در خصوص فعاليتهاي راهداري اين اداره كل خاطرنشان ساخت : این اداره کل در طول سال به طور جاري و ساري در تمامي محورها حضور فعال و طرح ايمني محورها را در دستور كار خود قرار داده و سعي برآن دارد با برنامه ريزي هاي دراز مدت و كوتاه مدتي كه داشته ، بتواند با اجراي پروژه ها يي از قبيل روكش آسفالت ، نصب علائم ، خط كشي و ... شرايط بسيار مطلوبي را در تمامی فصول براي جاده هاي استان ايجاد نمايد تا هيچ راننده و مسافري در جاده ها دچار مشكل نشود.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصريح کرد: در طول ۱۰۴۰۰ كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي استان مازندران ۲۲ راهدارخانه ثابت و سيار فعاليت مي كنند كه ۳۵۰ نفر از راهداران سخت كوش و پرتلاش در قالب ۳۳ اكيپ راهداري زمستاني و با ۲۵۰ دستگاه ماشين آلات راهداري در ۳۷۰۰ كيلومتر از راههاي برفگير و كوهستاني استان به انجام فعاليت هاي راهداري مشغول می باشند.

جهانیان در ادامه به طرح " پاکسازی حریم راه های کشور " اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه در راستای تاکید سازمان راهداری و حمل و نقل مبنی بر اجرای طرح مذکور ، اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها انجام پذیرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجراي عمليات گسترده ايمن سازي در سطح محورهاي استان خبر داد و عنوان کرد : به منظور فرا رسيدن سال نو ، عمليات ايمن سازي محورهاي اين استان با شتابي مضاعف در دستور کار ۳۵۰ راهدار پر تلاش این استان قرار گرفت.