شناسهٔ خبر: 106702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد:

طرح پویش «همراهان سفر ایمن» دراستان قم اجرا می‌شود

خبر سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم خبرداد: طرح پویش همراهان سفر ایمن، طی ایام نوروزی (۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱) درآزادراه‌های قم- تهران و قم- کاشان اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اضهار داشت: درراستای ارتقا و اشاعه فرهنگ جامع ترافیک جاده‌ای وایجاد نشاط و همدلی هرچه بیشتر کاربران، طرح پویش همراهان سفر، در دوآزادراه قم- تهران و قم- کاشان اجرا می‌شود.

حسین زنجیرانی فراهانی درتکمیل این خبر افزود: طرح مذکور، طی ایام نوروزی اجرا و به مدت ۲۰ روز (  ۲۵ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱) به طول می‌انجامد.

وی یادآور شد: استان قم درزمره  ۲۳ استانی است که طرح پویش همراهان سفر ایمن، با رویکرد اصلی آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی، در آنها به مرحله اجرا در می‌آید.

فراهانی افزود: به دلیل موقعیت ویژه راه‌های استان قم که کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشورند، طرح مذکور در دوایستگاه و در مجتمع‌های خدماتی- رفاهی مهتاب( آزادراه قم- تهران) و مارال( آزادراه قم – کاشان) اجرا می شوند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ادامه داد: در قالب این طرح، مجموعه ای از برنامه‌های فرهنگی، شامل اجرای نمایش، برگزاری مسابقه، پخش سرود، نمایش کلیپ و... به منظور ارتقا فرهنگ ترافیک جاده ای، دردو ایستگاه فوق الذکر اجرا می شود.

حسین زنجیرانی فراهانی با یاداوری این مهم که از اهداف این طرح ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه درطول سفرهای نوروزی است، تصریح کرد: بی تردید رانند گی  به مدت طولانی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، بخصوص درمحورهای شریانی از عوامل اصلی وقوع حوادث جاده‌ای است .

وی ادامه داد: به همین منظور با ایجاد ایستگاههای درقالب طرح پویش همراهان سفرو ارائه برنامه های با جاذبه های موضوعه، می توان موجبات انگیزشی رانندگان و دیگر کاربران را در توقف و رفع خستگی فراهم آورد.

فراهانی رویکرد اصلی درمحتوای فرهنگی این طرح را مورد  تاکید کمیسیون ایمنی راهها دانست و خاطر نشان ساخت:  بهره مندی از هنربه منظور ایجاد جاذبه های بین راهی و ترغیب کاربران  به توقف درمسیر، جهت آشنایی با  تمدن، فرهنگ، هنر ایران زمین و... از دیگر اهداف اصلی این پویش است.

به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در این پویش تلاش می شود با استفاده از قابلیت رشته‌های مختلف هنری، موضوعات و محورهایی چون حواس پرتی آنی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی،  رانندگی در شب و شرایط خاص، تمیزی و قابل شناسایی بودن خودرو، سالم بودن ضامن کمربند ایمنی، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه و راه اصلی و موارد دیگر  به مخاطبان و گروه هدف ارایه شود.