شناسهٔ خبر: 106733 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری اعلام کرد؛

اجرای ۲۲۲ پروژه توسط خیرین در سال ۱۴۰۰/ تهیه نرم‌افزار اعلام موقعیت‌ تصادفات برای تسریع در امداد جاده‌ای

سيدحسين ميرشفيع مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری با بیان اینکه ارتقاء ایمنی و کاهش تلفات تصادفات در اولویت این انجمن قرار دارد،‌ گفت: در همین راستا اقداماتی به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌‌ای را در دستور کار قرار داده‌ و نرم‌افزار موبایلی اعلام برخط موقعیت‌ تصادفات را راه‌اندازی خواهیم‌کرد.

سيدحسين ميرشفيع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اقدامات این انجمن در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد:‌ با جلب ۴۴۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی، ۲۲۲ پروژه در سطح کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط خیرین حوزه حمل و نقل انجام شده است.

وی افزود: انجمن خیرین اخیرا پروژه بزرگی به طول ۳۰ کیلومتر در جاده طبس با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و با کمک خیرین استان یزد آغاز کرده‌ و برای سال آینده نیز حوزه ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز را در اولویت اقدامات خود قرار داده‌است.

میرشفیع با بیان اینکه آشکارسازی (موضوع مهم دیدن و دیده شدن در ترددها) شامل عابرین پیاده، موتورسوارها، کامیون‌ها و تریلی‌ها را با توجه به هزینه کم و تاثیرگذاری بالای آن در کاهش تلفات به همراه دارد، ‌افزود: تمهیداتی برای شناسایی از جمله نصب برچسب‌های شبرنگ استاندارد و اصلاح سیستم‌های روشنایی در نظر گرفته شده است.

عضو انجمن خیرین اظهار کرد: اجرای پدهای هلیکوپتری از دیگر اقداماتی است که با کمک سازمان راهداری کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری درباره اقدامات این انجمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: مسابقه عکاسی عمومی برای مردم و جشنواره‌ای در راستای اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای برای رسانه‌ها با همکاری روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی را در سال جاری و تعطیلات نوروزی در حال برگزاری است تا به فرهنگسازی ایمنی در سطح خانواده‌ها کمک شود.

پروژه‌های انجمن خیرین راه‌و‌ترابری در استان‌های کشور

میرشفیع درخصوص پروژه‌های انجام شده در استان‌های مختلف کشور طی سال گذشته خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی ۷ پروژه با اعتبار ۷۹۱ هزار میلیون ریال، ‌در آذربایجان غربی ۲ پروژه با اعتبار ۳۲۰ هزار میلیون ریال، در اصفهان یک پروژه با اعتبار ۲۸۰ هزار میلیون ریال و در البرز ۱۶ پروژه با اعتبار ۱۸۰ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیرین انجام شده است.

عضو انجمن خیرین خاطر نشان کرد: در خراسان شمالی ۱۴ پروژه با اعتبار ۱۸۹ هزار میلیون ریال، ‌در زنجان ۷ پروژه با اعتبار ۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال،‌در سمنان یک پروژه با اعتبار ۲ هزار میلیون ریال و در استان فارس نیز ۴ پروژه با اعتبار ۷۱ هزار میلیون ریال در دست اجرا قرار دارد.

به گفته میرشفیع استان خراسان رضوی با داشتن ۱۱۱ پروژه و اعتبار ۳۷۹ هزار و ۳۶۵ میلیون ریال،‌ بیشترین پروژه را در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: در استان قم ۳ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال، در کردستان ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۹۵ هزار میلیون ریال، در کرمانشاه یک پروژه با اعتبار هزار میلیون ریال، و در گلستان دو پروژه با اعتبار ۴۳ هزار میلیون ریال توسط خیرین طی سال جاری انجام شده است.

میرشفیع همچنین تعداد پروژه‌ها در استان لارستان را ۱۷ پروژه با اعتبار ۲۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در لرستان ۲ پروژه با اعتبار ۳۰ هزار و ۵۰ میلیون ریال،‌ در استان مرکزی ۳ پروژه با اعتبار ۱۴۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال توسط این انجمن آغاز شده  و  چهارمحال و بختیاری نیز ۳ پروژه با اعتبار ۱۲۰ هزار میلیون ریال را برای سال ۱۴۰۰ در دستور کار خود گذاشته است.

عضو انجمن خیرین خاطرنشان ساخت: در استان هرمزگان ۱۲ پروژه با اعتبار ۶۰۷ هزار  میلیون ریال، در همدان یک پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال و در یزد نیز ۴ پروژه با اعتبار ۲۹۲ هزار میلیون ریال با کمک خیرین در دست اجرا قرار دارد.