شناسهٔ خبر: 106779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه آهن استان خبر داد:

افزایش ۱۱۱ درصدی تناژ بارگیری بین المللی در راه آهن قم

اتصال ریل به بار قم با اتصال چشمه های بار استان قم به شبکه ریلی، رشد ۱۱۱ درصدی تناژ بارگیری حوزه بین الملل در راه آهن قم صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، غلامحسین دباغ مدیرکل راه آهن استان قم اظهار داشت:با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در دوازده ماهه گذشته شاهد افزایش چشمگیر شاخص های حمل بار نظیر تخلیه و تناژ بارگیری از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی اضافه کرد:در ۱۲ ماهه سال اخیر با بارگیری ۲۸۰ هزار تن بار در حوزه اداره کل راه آهن قم شاهد رشد ۷۸ درصدی تناژ بارگیری بودیم.

دباغ افزود: شاخص تناژ بارگیری در حوزه بین الملل نیز از ابتدای بازه زمانی مذکور(دوازده ماه اخیر) با حمل ۵ هزار و ۶۲۰ تن بار شامل کانتینر،شیشه،سنگ مرمر،روغن پایه خودرو،کود شیمیایی و لوله پلی اتیلین ،رشد ۱۱۱ درصدی داشته است.

وی حمل و نقل ریلی را یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقلی در بین مد های حمل و نقل برشمرد و گفت :اداره کل راه آهن قم با قرار گرفتن در مسیر اصلی کریدور شمال جنوب و کریدور شرق - غرب به عنوان شاهرگ حیاتی و محور طلایی خط آهن کشور محسوب می شود که جابجایی ۵ هزار و۶۲۰ تن بار بین الملل در ۱۲ماهه اخیر ،رشد ۱۱۱درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه نموده است با برنامه ریزی های صورت گرفته امید واریم روند افزایشی حجم جابجایی فعلی بار و مسافر ادامه داشته باشد .

به گفته وی راه آهن با توسعه زیر ساخت ها ، شناسایی گلوگاهها و رفع آنها ، تجهیزو تکمیل ناوگان و تامین نیروی انسانی متخصص و کار آمد ، می تواند این امر را محقق سازد چرا که بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید بخش اعظم حمل بار از جاده ها به ریل منتقل شود این اداره کل نیز در همین راستا تفاهم نامه هایی با شرکت شهرکهای صنعتی ،گمرک ، سلفچگان و شکوهیه قم امضا نموده است تا با همکاری آنها بخش اعظمی از بار منطقه را به ریل منتقل کند.