شناسهٔ خبر: 106831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امام جمعه اردبیل:

باید مصلی ها را قلب تپنده فرهنگی شهر بدانیم

امام جمعه اردبیل امام جمعه اردبیل گفت : باید مصلی ها را قلب تپنده فرهنگی شهر بدانیم چرا که در این فضاها خدمات آموزشی، فرهنگی و معنوی به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاح این مجموعه مذهبی، فرهنگی با قدردانی از تلاش های اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه در تکمیل مصلی مشگین‌شهر اظهار کرد: باید مصلی ها را قلب تپنده فرهنگی شهر بدانیم چرا که در این فضاها خدمات آموزشی، فرهنگی و معنوی به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: باید مساجد و مصلاها به مرکز تحول شهروندان تبدیل شوند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه مبانی دینی و آموزه‌های ارزشی در جامعه نیاز داریم.

آیت‌الله سید حسن عاملی اصلی‌ترین هجمه دشمن را در عرصه فرهنگی ضربه به حاکمیت دینی و ارزشی و سست کردن بنیان‌های معنوی جوانان توصیف کرد و گفت: مصلاها و مساجد می‌تواند بهترین فضا برای حضور نسل نوجوان و جوان در مسیر تعالی و تربیت‌ آنها باشند تا بیشتر در جریان امور فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند.

امام جمعه اردبیل افزود: نباید حرکتی را انجام دهیم که جوان و نوجوان با مفاهیم دینی و ارزشی غریبه باشد و یا از یادگیری و فهم آن حذر کند بلکه بهتر است در این فضاها زمینه تعامل، همراهی و همکاری شایسته نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را فراهم کنیم.

آیت‌الله عاملی مصلای مشگین‌شهر را دارای بهترین فضا برای برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به همجواری مصلا با بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان در مناسبت‌های مختلف به ویژه شرایط مساعد آب و هوایی از این فضا بیشتر و بهتر استفاده کرد.

عبدالرحمن روحی رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل در این مراسم در خصوص مشخصات پروژه گفت: ساختمان مصلای امام خمینی (ره) شهرستان مشگین‌شهر با زیربنای ۶ هزار و ۸۵۰ متر و در ۳ طبقه شامل طبقه زیرزمین برای برپایی نمایشگاه‌ها و عرضه محصولات فرهنگی، طبقه همکف به عنوان صحن اصلی و طبقه اول نیز به عنوان شبستان برای حضور بانوان تدارک دیده شده و ساختمان این بنا طوری طراحی شده که کاملا هوشمند است و اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکار این پروژه در سال‌های اخیر برای تکمیل این پروژه سعی و اهتمامی جدی داشته است.