شناسهٔ خبر: 106832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار اردبيل خبر داد:

راه وشهرسازی پیشرو در پروژه های عمرانی

میرجعفریان - معاون امور عمرانی استانداری اردبیل معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل گفت: از محل سفر رئيس جمهور و ماده ۵۶ با تلاش و پيگيري‌هاي مديريت توانمند راه و شهرسازي ۶۰ درصد از اين منابع به اين حوزه اختصاص يافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، سيد كمال‌الدين ميرجعفريان معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل در جلسه شوراي فني استان اردبيل با اعلام این مطلب اظهار كرد: از محل سفر رئيس جمهور و ماده ۵۶ بيش از ۲ هزار ميليارد تومان منابع نقد در مسير توسعه و پيشرفت استان مهيا شده است.

وی گفت: در يك اتفاق بي‌نظير و به دنبال سفر رئيس جمهور به استان اردبيل حجم نقدينگي تزريق شده به پروژه‌هاي عمراني بالا رفته و ۹۰۰ ميليارد تومان تاكنون منابع نقد به استان تخصيص يافته است.

میرجعفریان راه و شهرسازی استان را پیشرو در پروژه های عمرانی عنوان کرد و افزود: در كنار اين ظرفيت بيش از يك‌هزار ميليارد تومان از محل ماده ۵۶ براي استان اقدام شده كه برخي از ادارات از اين ظرفيت قانوني به بهترين شكل استفاده كردند.

معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل با قدرداني از راه و شهرسازي استان در بهره‌مندي از اين منابع اضافه كرد: ۶۰ درصد از اين منابع با تلاش و پيگيري‌هاي مديريت توانمند راه و شهرسازي به اين حوزه اختصاص يافته كه جاي سپاس و قدرداني از مديريت سخت‌كوش اين اداره كل را دارد.

ميرجعفريان ادامه داد: بهتر است مديران استان از اين فرصت به وجود آمده استفاده كرده و به صورت منظم گزارش پيشرفت پروژه‌ها را ارائه كنند تا موانع برطرف و جذب و تخصيص اعتبارات نيز به شكل مطلوب به انجام برسد.

وي در خصوص محروميت استان تصريح كرد: همه ما با پوست و استخوان و وجود خود اين محروميت و عقب‌ماندگي‌ها را احساس مي‌كنيم به طوري كه در اكثر شاخص‌ها ، استان اردبيل ۵۰ درصد وضعيت پايين‌تر از ميانگين كشوري دارد.

ميرجعفريان گفت: ما بايد براي حل مشكل بيكاري جوانان اين منطقه و جذب سرمايه‌گذار تلاش و جديت فراواني را انجام دهيم تا از شرايط فقر و شاخص‌هاي بسيار پايين نجات پيدا كرده و به سمت توسعه و پيشرفت حركت كنيم.

معاون استاندار اردبيل افزود: نبايد مديران دستگاه‌هاي اجرايي منتظر اعتبارات محدود استاني باشند بلكه بهتر است از ظرفيت منابع ملي و ماده ۵۶ در پيشرفت پروژه‌ها و جذب منابع استفاده كرده و كارها را به شكل مطلوب به پيش ببرند.

وي ضرورت فعال شدن كميته نظارت و بازديدهاي مستمر از پروژه‌هاي عمراني استان را يادآور شد و خاطر نشان كرد: قرار نيست از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردين سال آينده پروژه‌ها و طرح‌هاي عمراني تعطيل شوند بلكه از ۵ فروردين سال آينده پروژه‌هاي عمراني استان فعال خواهند شد و ما بايد قدر فصل كاري محدود را بدانيم و بيشتر از اين ظرفيت استفاده كنيم.