شناسهٔ خبر: 106854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

تصویب ١۴۵ طرح با هدف حمایت از تولید و اشتغال‌زایی

کمیسیون ماده 5 امسال در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ١۴۵ طرح به منظور حمایت از راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و گردشگری تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو در نهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: بیشتر درخواست‌های ارسالی به دبیرخانه کارگروه مربوط به احداث بناهای واحدهای صنعتی، خدمات رفاهی، دامداری و تولیدی و تغییر کاربری در داخل حریم و خارج از حریم شهرهای استان است.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با بیان اینکه مهمترین وظیفه این کارگروه، بررسی و تصویب کاربری‌ها یا هر نوع خدمات عمومی در خارج از محدوده شهرها و روستاهاست، افزود: تمام این طرح‌ها قبل از طرح و تصمیم‌گیری در جلسات کارگروه ابتدا در کمیته فنی اداره کل راه و شهرسازی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و در صورت نیاز سرمایه‌گذاران پروژه‌ها مطرح و موارد هر پرونده موردبررسی دقیق قرار می‌گیرد.

وی بر احصای اهلیت فنی و مالی درخواست‌های مطرح شده در کارگروه تاکید کرد و گفت: پرونده‌های موضوعی بررسی‌شده پس از طرح در کارگروه و تأیید جهت تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود.

نهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای کارگروه تشکیل و ١۴ مورد مطرحو تصمیم گیری شد.

درخواست بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص رفع خطر ریزش سنگ در روستاهای شهرستان ماکو، ارومیه و بوکان از جمله موارد بود. همچنین طرح هادی شهری حاجیلار در این جلسه بررسی شد. درخواست های احداث جایگاه یک منظوره سوخت، واحدهای تولیدی بتن سیال معمولی، تولید انواع ماشین آلات کشاورزی و تریلر، ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی و چندین واحد خدماتی در این جلسه مطرح شدند.