شناسهٔ خبر: 106855 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی خبر داد:

احداث ٨ هزار و ۴٣٢ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان بوکان

بوکان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در مجموع ١٠۵ هکتار از اراضی ملی، زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی، تفاهم‌نامه‌ها و اوقاف در شهرستان بوکان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان بوکان به ریاست استاندار آذربایجان غربی از احداث ٨ هزار و ۴٣٢ واحد نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و افزود: باتوجه به واجدشرایط بودن ٣ هزار و٨٩۶ خانوار میزان اراضی شناسایی شده جوابگوی نیازهای شهرستان است.

حمزه لو خواستار تعیین تکلیف  ١٠٠ هکتار از اراضی دولتی تحت‌ مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در داخل محدوده شهری شد و تصریح کرد: این اراضی سال‌ها در تصرف اشخاص بوده و بیش از یک هزار مورد پرونده جهت تعیین تکلیف تشکیل شده است.

وی در خصوص مشخصات طرح تفصیلی شهرستان بوکان اظهار کرد: ٢ منطقه شهری با جمعیت ٢٠ هزار و ٨٠٠ نفر در این شهرستان وجود دارد که براساس برنامه نهضت ملی مسکن و نیازسنجی انجام گرفته الحاق زمینی با ظرفیت احداث یک هزار و ٢٨٠ واحد ضرورت دارد.

این مقام مسئول درباره وضعیت جاده‌های شهرستان بوکان نیز گفت: پروژه‌های تعریض و بهسازی محور میاندوآب_بوکان و کنارگذر شهر بوکان از مهمترین پروژه‌های راهسازی است که تلاش می‌شود سال آینده قسمت‌های باقی‌مانده پیمان‌سپاری شود.