شناسهٔ خبر: 106857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

برخورداری ۸۴ درصد خانوارهای روستایی شهرستان تکاب از راه آسفالت 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برخورداری ۸۴ درصد خانوارهای روستایی شهرستان تکاب از راه آسفالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان تکاب با حضور مقام عالی استان گفت: از ۹۳ روستای دارای سکنه این شهرستان، ۸۲ روستای بالا ۲۰ خانوار بوده که ۸۴ درصد خانوارهای روستایی آن راه آسفالته برخوردار هستند

ارسلان شکری ادامه داد: درصد برخورداری تعداد روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان از راه آسفالته برابر۶۴.۶۳درصد که نیازمند توجه بیشتری برای رسیدن به میانگین استانی که حدود ۷۳درصد بوده، است.

وی‌اضافه کرد: آسفالت راه روستای چهارطاق بطول ۸ کیلومتر که بخشی از آن در سالجاری انجام شد، در دستور کار قرار داشته و آسفالت راه روستای آسمان بلاغی بطول ۲.۵ کیلومتر، عربشاه به شریف کندی ۷ کیلومتر، یهرلو-گوله گوله-فیض آباد بطول ۷ کیلومتر و گوی آغاج بطول ۵ کیلومتر جمعا ۲۸.۵ کیلومتر در سال آتی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال آتی محور های تکاب به تخت سلیمان و قزقاپان، نبی کندی، نخود دره، قینرجه و تکاب به بیجار بطول معادل ۲۰ کیلومتر نیز روکش خواهند شد، ادامه داد: محور شاهین دژ به تکاب به طول مجموع ۷۵کیلومتر نیز که طی دو سال قبل معادل ۵۴کیلومتر از این محور روکش حفاظتی اجرا شده، در سال ۱۴۰۱ لایه دوم و‌تقویتی در طول ۲۲کیلومتر اجرا می شود.

شکری اضافه کرد: روکش نبی کندی-قیزقپان، لکه گیری و روکش قینرجه، تکمیل بهسازی تکاب-کرفتو، ایمن سازی تکاب-اغولبیک از جمله پروژه های در دست اجرا در شهرستان تکاب را شامل می شود.

انتهای پیام