شناسهٔ خبر: 106861 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

دریای خزر در روزهای آینده مواج و متلاطم است/بارش برف و باران در شمال غرب وشرق و غرب سواحل خزر

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم کارشناس هواشناسی از با اعلام مواج بودن در یای خزر در روزهای آتی ازبارش باران و وزش باد طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دردامنه های جنوبی البرز در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز۲۸ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای امروز و فردا در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشتیم و در سایر مناطق کشور طی امروز و فردا جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

گودرزی بیان کرد: در روز دوشنبه یکم فروردین ماه در دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و در دامنه های زاگرس مرکزی در لرستان، چهار محال بختیاری و خوزستان بارش پراکنده پیش بینی می شود و همچنین در غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

وی افزود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه علاوه بردامنه های جنوبی البرز در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد هستیم و بارش ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: در غرب، جنوب غرب و مرکز بارش پراکنده، گاهی وزش باد و رعد و برق خواهیم داشت که بارش ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

گودرزی با اعلام اینکه در ۴ روز آینده بخش های جنوبی دریای خزر مواج و متلاطم است، افزود: از امروز تا روز دوشنبه برای دامنه های جنوبی البرز، مرکز و شرق، شمال شرق افزایش دما پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را کمی تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی کرد و افزود: بیشینه دما برای تهران امروز به ۱۵درجه بالای صفر خواهد رسید.