شناسهٔ خبر: 106862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی : 

احداث ۱۰.۵ کیلومتر راه روستایی با مشارکت خیر راه ساز در شهرستان ارومیه

آسفالت محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از احداث ۱۰.۵ کیلومتر راه روستایی با مشارکت خیر راه ساز در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : با مشارکت آقای حاج میرزا نبی زاده  خیر راه ساز اهل روستای گرده بلیچ راه فرعی کلهر - گرده بلیچ - موانا به طول ۱۰.۵ کیلومتر در شهرستان ارومیه در دست احداث است.

وی افزود : فاز نخست این راه از روستای گرده بلیچ تا روستای موانا به طول ۶.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجرا قرار دارد.

شکری در خصوص اقدامات اجرا شده برای احداث این راه اظهار داشت : تا کیلومتر ۵.۰۵ به صورت کامل خاکبرداری شده و از کیلومتر ۵.۰۵ تا کیلومتر ۵.۲ نیز خاکبرداری توسط خیر راه ساز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد : ۲.۵ کیلومتر زیراساس لایه اول و دوم این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد اجرا شده که تهیه و حمل مصالح توسط خیر راه ساز و پخش و تراکم آن توسط پیمانکار انجام گرفته است.

شکری در خصوص لایه اساس این مسیر گفت : یک کیلومتر از لایه اساس این محور با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد توسط پیمانکار اجرا شده است.

وی در خصوص ابنیه فنی راه این محور اذعان داشت : ۵ آبرو لوله ای توسط خیر راه ساز در این مسیر احداث و یک دستگاه پل یک دهانه ۱۲ متری در انتهای محور کیلومتر ۶.۵ در حال اجراست که فونداسیون آن به صورت کامل اجرا شده و دیوار کوله ۵.۵ متر و دستک آن تا ۲ متر بتن ریزی شده و علاوه بر آن یک دستگاه آبرو ۶ متری زیرخاکی در کیلومتر ۶.۱ نیز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد.

شکری در خصوص ویژگی ها و مزیت احداث این راه گفت :  با احداث راه مذکور ضمن کاهش ترافیک عبوری محور کلهر به سه راهی چهارده شهید و بهره بندی روستاهای دهستان ترگور و منطقه گردشگری مارمیشو ، فاصله شهرستان ارومیه تا دهستان ذکر شده نزدیک ۱۱ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مشارکت در احداث راههای روستایی توسط خیرین را یک اقدام شایسته و جزو باقیات الصالحات دانست و گفت : حرکت در جهت رفع محرومیت زدایی و ارتقای راههای دسترسی مناسب برای روستائیان یک اقدام خدا پسندانه و ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/