شناسهٔ خبر: 106882 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها در بازدید از مرکز کنترل فضای کشور:

به طور جدی پیگیر بهسازی مرکز و نوسازی سامانه‌های آن در سال آتی هستیم

حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور در مرکز کنترل فضای کشور، از مرکز کنترل فضای کشور به عنوان قلب تپنده صنعت هوانوردی ایران نام برد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور در مرکز کنترل فضای کشور، با همکاران هر دو حوزه کنترل ترافیک هوایی و ارتباطات و ناوبری گفت‌و‌گو کرد و از مرکز کنترل فضای کشور به عنوان قلب تپنده صنعت هوانوردی ایران نام برد.

سیدی در این بازدید که به همراه رستمی عضو هیات مدیره و راهبر برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی، ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی و مدیران کل این حوزه‌ها انجام شد، از بخش‌های پشتیبانی، اداری و ارتباطی مرتبط با اداره کل ارتباطات و ناوبری و همچنین هسته مرکز کنترل فضای کشور که همکاران مرکز کنترل پرواز در آن مشغول به‌کارند، دیدن کرد و آخرین وضعیت تجهیزات ارتباطی و راداری و نحوه ارایه خدمات کنترل ترافیک هوایی را جویا شد و کارشناسان نیز در این دیدار به بیان مسائل و مشکلات واحدهای خود پرداختند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به سرمایه‌های انسانی فعال در این مرکز و تجهیزات و امکانات موجود در آن بیان داشت: سرمایه‌ها و منابع هر دو حوزه انسانی و تجهیزاتی كه در اختیار این مركز قرار دارد، اهمیت ویژه قلب تپنده صنعت هوانوردی کشور محسوب می‌شود و ما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین مقامات عالی‌رتبه صنعت هوانوردی و وزارت راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر بهسازی مرکز و نوسازی سامانه‌های آن در سال ۱۴۰۱ هستیم.

سیدی افزود: متخصصان شرکت از توان علمی و امكانات مساعدی در زمینه علم و فناوری برخوردارند و بهره‌گیری از این پتانسیل ارزشمند؛ ضمن اینكه به ما یاری می‌رساند، نیازمندی‌های موجود در این بخش را برای كشور تامین می‌كند و قطعاً موجب تقویت روحیه خودباوری ملی نیز خواهد شد.

به‌گزارش شرکت فرودگاه ها سیدی با اشاره به سال‌های نه‌چندان دور و بسته بودن آسمان کشورهای عراق و اوکراین و تحریم هواپیمایی قطر توسط کشورهای عرب بیان کرد: همگان؛ چه متخصصان داخلی و چه متخصصان بین‌المللی صنعت هوانوردی، آنچه توسط همکارانم در حوزه کنترل ترافیک هوایی و CNS در این سال‌ها رقم خورد را تحسین کردند و توانایی جوانان ایرانی به رخ جهانیان کشانده شد.

 سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ​در پایان ضمن تشکر از زحمات همکاران در سال ۱۴۰۰ گفت: باید تلاش کنیم تا پروازهای ایمن و بی‌نقصی در نوروز داشته باشیم.