شناسهٔ خبر: 106885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰؛

رشد ۴۳ درصدی ترافیک در جاده‌های خراسان جنوبی

دوربین ثبت تخلف- خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد ۴۳ درصدی ترافیک جاده های استان طی سه روز اول طرح راهداری نوروزی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان‌جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ تا پایان روز ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ با آغاز طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در ۸۰  دستگاه تردد شمار استان ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از جابجایی ۱۵.۲۶۳ مسافر در قالب ۱۳۶۱ سفر توسط ۶۳۹ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی طی پنج روز از اول طرح نوروزی در استان خبر داد. 

جلال زاده عنوان کرد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان طی این مدت جمعاً ۷۷۱۸۴۰ دستگاه خودرو تردد داشته که از این تعداد سهم خودروهاي سنگين ۱۳۸۵۵۸ دستگاه و به طور ميانگين ۱۸ درصد و تعداد ۶۳۳۲۸۲ دستگاه سواري معادل ۸۲ درصد از كل تردد در محورهاي استان بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت حمل ‌و نقل مسافر از طریق جاده‌های استان از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در طرح سفرهای نوروزی ناوگان حمل و نقل مسافری استان برای خدمت‌رسانی به مسافران آماده می باشد که ۱۴۰۳ راننده در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه های استان هستند، ادامه داد: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان، گشت های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این برهه در کنار ستاد پیشگیری از کرونا برای حفظ سلامت هموطنان به فعالیت مشغول هستند.

جلال زاده یادآور شد: از هموطنان عزیز درخواست داریم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت لزوم برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها با سامانه ۱۴۱  مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای تماس بگیرند.

انتهای پیام/