شناسهٔ خبر: 106899 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

آسمان صاف مشهد در لحظات تحویل سال نو/وزش باد ملایم در برخی ساعات

حرم امام رضا (ع) کارشناس سازمان هواشناسی کشور آسمان مشهد را در اولین ساعات سال ۱۴۰۱ صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: از اواسط هفته احتمال بارش باران وجود دارد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آب و هوا و وضعیت جوی شهر مشهد را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد.

وی اظهار کرد: فردا آسمان مشهد با مه صبحگاهی همراه خواهد بود و برای اواخر وقت فردا نیز افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وضعیت جوی در این شهر پایدار بوده و سرعت وزش باد نیز متوسط و ۴ متر بر ثانیه و  ۱۴ کیلومتر بر ساعت است. همچنین نم نسبی ۶۱ درصدی در مشهد  جریان دارد.

به گفته نقشینه، از روز سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش پراکنده در برخی ساعات مشهد پیش‌بینی می‌شود.

وی کمینه دمای مشهد در صبح امروز و فردا را صفر تا مثبت یک درجه اعلام کرد و گفت: بیشینه دما نیز ۴ درجه  است که برای روز چهارشنبه  به ۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: بیشینه دمای مشهد در ۳ روز آینده ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود و اواخر هفته یعنی روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش محسوس دما همراه می‌شود که ۱۶ درجه بالای صفر هم پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده افت دما و بارش پراکنده در مشهد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناسان هواشناسی همچنین از وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق بیابانی همراه با خیزش گردوخاک در جنوب خراسان رضوی هشدار دادند.

گفتنی است وضعیت هوای جاده تهران - مشهد از مسیر ساری - گرگان کمی تا قسمتی ابی در برخی ساعات گزارش شده است که بیشینه دمای این مسیر در تهران ۱۴ درجه و کمینه دما نیز صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

همچنین وضعیت هوای جاده تهران - مشهد از مسیر گرمسار - دامغان صاف و آفتابی گزارش شده است.