شناسهٔ خبر: 106902 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حقوق شهروندی دفتر بازرسی اعلام کرد:

برای حفظ حق وحقوق مردم با هیچ کس تعارف نداریم

حجازی سرپرست معاونت رسیدگی به امور شهروندان دفتر بازرسی گفت: در راستای حقوق مردم با هیچ کس تعارف نداریم و با هرگونه تخلف و سواستفاده برخورد خواهد شد.

حامد حجازی، سرپرست معاونت رسیدگی به امور شهروندان دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان درگفت‌وگو با ­خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ با بیان اینکه بازرسی های نامحسوس از پایانه‌های مسافری شهر تهران انجام می شود، گفت: حسب دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم افزایش نرخ بلیت در بازدیدی سرزده به همراه حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از پایانه های آزادی، بیهقی، شرق و جنوب استان تهران انجام گرفت و با پیگیری تخلفات با سوءاستفاده کنندگان برخورد شد.

حجازی با اشاره به استقرار دفاتر نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه ها برای رسیدگی به شکایات مردم افزود: دفاتر کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۲ با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در تمام پایانه های چهارگانه تهران فعال شده است و به تخلفات گرانفروشی بلیت رسیدگی می کند. هم وطنان عزیز در صورت مشاهده فروش بلیت خارج از قیمت مصوب، حتما گزارش تخلف را به دفاتر نمایندگی مستقر در پایانه ها دهند که در همان روز با برگزاری کمیسیون ها به شکایات رسیدگی خواهد شد.

سرپرست رسیدگی به امورشهروندان دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان افزود: در کمیسیون ۱۲ تخلفات شرکت های حمل و نقل و در کمیسیون ۱۱ تخلفات رانندگان پیگیری می شود.
در کمیسیون ۱۱ با ثبت شماره پلاک اتوبوس و اعلام به پلیس راهور، کارت هوشمند رانندگان متخلف توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باطل خواهد شد چرا که هیچ کس حق ندارد  بدون صورت وضعیت مسافری را سوار و با جان مردم بازی کند.

حجازی با اشاره به تخلف محرز امروز در پایانه آزادی افزود: امروز یک شرکت با قرار دادن اتوبوسی خارج از پایانه بلیت رشت را به ۳ برابر قیمت به فروش می رساند که ضمن برخورد با شرکت و راننده متخلف و توقیف اتوبوس، مسافران با اتوبوسی دیگر و با نرخ بلیت مصوب عازم رشت شدند.

سرپرست معاونت رسیدگی به امور شهروندان دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان تاکید کرد : در راستای حقوق مردم با هیچ کس تعارف نداریم و از مردم خواهشمندیم با مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همکاری کنند. اتوبوس به تعداد مورد نیاز در پایانه ها موجود می باشد و نگران تامین بلیت نباشند و به هیچ عنوان خارج از پایانه ها بلیت تهیه نکنند.

 

حجازی خاطر نشان کرد: مردم با خرید آزاد بلیت با جان خود بازی نکنند، خرید بلیت آزاد توسط مسافران شامل هیچ گونه بیمه و خدمات سفر نمی شود، تامین اتوبوس و ایمنی سفر برعهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که این امر با استقرار اتوبوس های پشتیبان در پایانه محقق شده است.

حامد حجازی در پایان از هم وطنان درخواست کرد: بلیت مورد نیاز خود را فقط با کد ملی و از دفاتر شرکت های حمل و نقل داخل پایانه ها و با قیمت مصوب که بر روی تابلوها درج شده است تهیه کنند و می توانند از راه های ارتباطی سامانه ۱۴۱ ، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و یا با مراجعه به سایت    ۱۴۱.ir  و یا از طریق اپلیکشن ١٤١ هرگونه گرانفروشی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفات برخورد جدی شود.

انتهای پیام/