شناسهٔ خبر: 106906 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

امروز نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج است/ تداوم بارش ها در نواحی شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز

باران کارشناس هواشناسی با اعلام مواج بودن نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز از بارش باران و برف در نواحی شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی از امروز تا چهارشنبه خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۹ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

به گفته نقشینه از امروز یکشنبه تا چهار شنبه در نواحی شمال غرب، نواحی غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران به همراه گاهی رعد و برق و تند باد خواهیم داشت و در نواحی سردسیر مرتفع بارش به صورت برف خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شدت بارش در امروز برای استان های اردبیل، غرب گیلان و شمال آذربایجان شرقی گفت: فردا در شمال غرب و غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سه شنبه برای بخش هایی از غرب و شمال شرق و ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

نقشینه افزود: روز پنجشنبه در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار داریم و برای روز سه شنبه و چهارشنبه وزش تند باد در بخش هایی از غرب، جنوب غرب خواهیم داشت که در مناطق مستعدخیزش گرد وخاک ایجاد خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه خاطر نشان کرد: این شرایط پنج شنبه در نوار غربی و بخش هایی از مرکز، شرق و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.

وی افزود: پنجشنبه در نواحی غرب کشور کاهش نسبی دما ۴ تا ۶ درجه خواهیم داشت و در روز پنجشنبه استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه ای را خواهند داشت و نواحی شمال شرق افزایش محسوس دما ۷ تا ۱۰ درجه را خواهند داشت. امروز نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود و در سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای پایتخت هم یادآور شد: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز ۱۷ درجه بالای صفر که فردا به ۲۱ درجه خواهد رسید، سه شنبه بعد از ظهر تهران ابری و گاهی با رگبار همراه خواهد بود. چهارشنبه در پایتخت بارش پراکنده باران خواهیم داشت و بیشینه دما در تهران چهارشنبه به ۱۸ درجه خواهد رسید.