شناسهٔ خبر: 106914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف حفظ ایمنی کاربران جاده ای در ایام نوروز:

پویش منفی ۲۰ کیلومتر در طول ۲۳۰ کیلومتر از راههای گلستان آغاز شد

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی و با هدف کاهش حوادث جاده ای،از اجرای پویش منفی ۲۰ کیلومتر در طول ۲۳۰ کیلومتر از راههای اصلی، شریانی و بزرگراهی استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی میقانی گفت: در این طرح که مصوبه کمیسیون ایمنی  راههای استان است، رانندگان عبوری از استان ملزم هستند ۲۰ کیلومتر از سرعت مجاز این راهها نیز کمتر رانندگی کنند.
به گفته وی، با اجرای این پویش، تمام دوربین های نظارتی مستقر در راههای استان بصورت لحظه ای، میانگین سرعت ها و رانندگی بیش از این سرعت را ثبت می کنند.
میقانی ادامه داد: برای آگاهی کاربران جاده ای از این پویش،بر روی تابلوهای ایمنی جاده های شریانی و بزرگراهی، بنرها و استندهای اطلاع رسانی نصب و همچنین شرکت مخابرات استان نیز مکلف به اطلاع رسانی این پویش از طریق تلفن های همراه به رانندگان شده است.
وی با اشاره به اینکه عامل اصلی حدود ۵۰ درصد تصادفات جاده ای سرعت بالاست،از مسافران نوروزی خواست که با پیوستن به این پویش منفی ۲۰ کیلومتر، آرام تر برانند تا سفر خوشی را برای خود و همراهان رقم بزنند.