شناسهٔ خبر: 106923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد؛

افزایش ۱۶درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری در لرستان

افزایش 16درصدی مسافران حمل و نقل عمومی لرستان.jpg در سه روز ابتدایی طرح نوروزی در لرستان تعداد ۱۴هزار و ۶۶۹ نفر از خدمات حمل و نقل عمومی برون‌شهری بهره‌مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عباس شرفی در بازدید از پایانه مسافربری شرق خرم‌آباد گفت: در سه روز ابتدایی طرح نوروزی از ۲۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در لرستان تعداد ۱۴هزار و ۶۶۹ نفر از خدمات حمل و نقل عمومی برون‌شهری بهره مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲هزار و ۵۹۹ نفر، ۱۶درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: از مجموع مسافران حمل و نقل عمومی شش هزار و ۱۷۲ نفر با اتوبوس، دو هزار و ۷۵۶ نفر با مینی‌بوس و پنج هزار و ۶۴۱ نفر با سواری کرایه‌ای جابجا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی گشت‌های کنترل دروازه‌ای ناوگان کالا و مسافر با جدیت بیشتری انجام می‌شود، گفت: درمجموع ۲۵۵ دستگاه ناوگان باری و ۱۴۴  دستگاه ناوگان مسافربری توسط گشت‌های کنترل دروازه‌ای مشترک با پلیس راه مورد ارزیابی قرار گرفته و ۷۴ مورد تخلف شناسایی و براساس ضوابط با آنها برخورد شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۳ شرکت حمل و نقل مسافر شامل: ۴۴ شرکت اتوبوسرانی، ۲۱ شرکت و موسسه مینی‌بوسرانی و ۱۸ شرکت سواری کرایه‌ای با هزار و ۳۸۸ دستگاه ناوگان و دوهزار و ۳۴۵ راننده در ۱۰ پایانه مسافربری در زمینه حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان فعالیت دارند و ناوگان اتوبوسرانی استان با متوسط عمر ۸.۳۸ سال از جوانترین ناوگان کشور محسوب می شود.

شرفی از مردم و رانندگان خواست در سفرهای نوروزی حتما نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا سفری ایمن و خاطراتی خوش برای خود و دیگران ثبت کنند.

در این بازدید سرپرست معاونت حمل و نقل، مدیران حراست و روابط عمومی و رییس اداره مسافر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/