شناسهٔ خبر: 106951 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:

تردد در جاده‌های استان اردبیل بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست/ امکان بازگشایی مسیرهای روستایی وجود ندارد

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تداوم برف و کولاک در محورهای این استان و برگزاری جلسه مدیریت بحران خبر داد و گفت: تردد در جاده‌های استان اردبیل بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و به سبب کولاک شدید امکان بازگشایی مسیرهای روستایی وجود ندارد.

کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک سراسری در استان اردبیل اظهار کرد: اکنون کلیه محورهای مواصلاتی و فرعی بازگشایی شده‌اند، با این حال اما راه‌های روستایی همچنان مسدود است و به سبب کولاک شدید امکان بازگشایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه راهداران در محورهای مواصلاتی حضور دارند، عنوان کرد: کولاک شدید در محور گردنه حیران، محور اردبیل_نمین_آستارا، محور اردبیل_گرمی_بیله‌سوار، محور اردبیل نمین به سمت سراب، محور اردبیل پرچم و آزادراه زنجان_ تبریز و گردنه خلخال_اسالم همچنان ادامه دارد که در برخی از نقاط بارش برف نسبتاً سنگین است و به حدود بالای ۳۰ سانت نیز می‌رسد.

وثوقی با بیان اینکه علیرغم بارش ها و کولاک شدیدی که به وقوع پیوسته، همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در برخی از محورها مستقر شده‌اند، اظهار کرد: راهداران در حال بازگشایی مسیرها هستند تا جریان تردد قطع نشود و شاهد گره ترافیکی نباشیم، با این حال امیدوارم بتوانیم این روند را به گونه‌ای ادامه دهیم تا هیچگونه مسیر مسدودی وجود نداشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اکیپ راهداری استان اردبیل که به عنوان اکیپ زمستانی تعریف و مقرر شده تا پایان نوروز فعالیت کنند، در ۲۲ محل و گردنه با ۲۳۰ دستگاه ناوگان و ماشین آلات راهداری و ۳۳۰ پرسنل در محورها مستقر هستند و تمامی عوامل نیز در آماده‌باش صددرصدی قرار دارند.

وی از برگزاری جلسه مدیریت بحران این اداره کل در روز یکم فروردین ماه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرایط جوی همچنان تداوم دارد، تمامی همکاران در گردنه‌ها و محل کار خود مستقر هستند و تمامی مرخصی‌ها لغو شده و تمهیدات لازم نیز پیش‌بینی شده است. 

وثوقی به مسافران توصیه کرد: اگر مسافران قصد سفر به این استان را دارند، حتماً پیش از آغاز سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: مسافران پیش از ساعت ۱۸ برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند، چراکه پس از این ساعت هم عدم دید راننده و هم کولاک شدید را تجربه خواهند کرد و این امر علاوه بر مشکلاتی که برای مسافران به وجود می‌آورد، راهداران را نیز دچار مشکل می‌کند، این درحالی است که در صورت وجود یک گره ترافیکی کوچک، امکان خدمات‌رسانی راهداران به شهروندان و بازگشایی مسیر‌ها وجود نخواهد داشت.