شناسهٔ خبر: 107012 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱ انجام شد؛

ثبت بیش از ۲۰۲ هزار سفر جاده‌ای، ریلی و هوایی

سفر جاده‌اي بر اساس آمار از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین سال جاری، ۱۹۴ هزار و ۸۳۹ سفر جاده‌ای، یکهزار و ۱۴۲سفر ریلی، ۶ هزار و ۷۷۵ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای ایام نوروز ۱۴۰۱ از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱ در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد.

بر اساس آمار ارایه شده  از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱ یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۷۸ نفر مسافر جاده‌ای داخلی و ۱۹۴ هزار و ۸۳۹ سفر جاده‌ای داخلی ثبت شده است.

در بخش ریلی نیز طی مدت زمان اعلام شده، در یکهزار و ۱۴۲سفر ریلی ۴۱۰ هزار و ۸۹۳ نفر جابه‌جا شدند. این آمار در بخش هوایی داخلی و بین‌المللی شامل ۸۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر است و نشست و برخاست هوایی نیز در بخش داخلی و بین‌المللی ۶ هزار و ۷۷۵ فروند گزارش شده است. در بخش دریایی نیز ورود و خروج مسافر دریایی ۶۴۹ هزار و ۸۹۰ نفر، ورود و خروج گردشگر دریایی ۲۳۱ هزار و ۲۳۲ نفر، ورود و خروج شناور مسافری ۶ هزار و ۲۴۸ فروند و ورود و خروج شناور دریایی نیز ۲۳ هزار و ۴۱۲ فروند ثبت شده است. 

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع تصادفات جاده‌ای را نیز در زمان اعلام شده ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱ شامل ۹۵ فقره تصادف فوتی، یکهزار و ۷۲ فقره تصادف جرحی برشمرد و تعداد متوفقات سرصحنه را ۱۴۴ نفر اعلام کرد.