شناسهٔ خبر: 107019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

ثبت بیش از شش میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۸۱ تردد در راه‌های استان مرکزی

تردد استان مرکزی 3 همزمان با ایام تعطیلات نوروز، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ بیش از شش میلیون و ۲۲۰ هزار تردد در راه‌های استان مرکزی به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ثبت بیش از شش میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۸۱ تردد در راه‌های استان مرکزی از افزایش ۱۸ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بر اساس تحلیل سامانه های ترددشمار برخط در ۶۸ محور شریانی استان، امسال نیز همچون سال گذشته استان مرکزی از لحاظ ترددهای بین استانی پس از استان‌های تهران و البرز جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داده است که این امر حکایت از اهمیت کریدوری راه‌های استان مرکزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد از سهم ترافیک جاده‌های استان شامل عبور انواع وسایل نقلیه سنگین است که با توجه به رشد فزاینده تردد خودروهای سبک در این ایام، با کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۹۹ هزار خودرو وارد استان شده و یک میلیون و ۲۲۵ هزار خودرو از مبادی خروجی استان خارج شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵ و ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی در کشور پهناور ایران و تغییرات جوی در ایام آغازین فصل بهار، کاربران جاده‌ای حتماً قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه‌ ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی مسیر مورد نظر، کاملاً اطلاع حاصل نموده و پس از آن اقدام به سفر نمایند.

جهانی یادآور شد راهداران استان مرکزی در قالب اکیپ های شبانه روزی بصورت گشت‌های سیار و مستقر همواره در محورهای مواصلاتی استان و راهدارخانه‌ها حضور دارند تا در صورت نیاز در سریعترین زمان ممکن خدمات لازم را برای برقراری ایمنی بعمل آورند.

به گفته وی گشت‌های مشترکی نیز با همراهی پلیس راه استان و خودروهای گشت راهداری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه شهرستانها تشکیل شده است تا راه‌های استان از امنیت لازم برخوردار شوند که البته این مهم در وهله اول منوط به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان است.