شناسهٔ خبر: 107047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن قم:

۴۰ هزار مسافر نوروزی توسط راه آهن قم جابه‌جا شدند

تهران در ایستگاه راه آهن؛ جنب و جوش مسافران و رعایت پروتکل‌ها مدیرکل راه آهن قم گفت: بصورت میانگین روزانه ۵۰ رام قطار از ایستگاه های راه آهن قم عبور می کنند و از ابتدای تعطیلات نوروزی حدود ۴۰ هزار مسافر ورودی و خروجی از ایستگاه های راه آهن قم جا به جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، غلامحسین دباغ عصر چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه پیک خدمات نوروزی راه آهن در کشور است، تصریح کرد: این بازده زمانی به دلیل حجم بالایی مسافران از اهمیت خاصی برخودار است و رام های متنوعی برای جابه جایی مسافران نوروزی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در طول برگزاری جشن های نیمه شعبان،سه رام قطار مسافربری از مبدا تهران به قم وارد مدار شد و تعداد قابل توجهی از زائران را جابه جا کردند.

مدیرکل راه آهن قم ادامه داد: بصورت میانگین روزانه ۵۰ رام قطار از ایستگاه های راه آهن قم عبور می کنند و از ابتدای تعطیلات نوروزی حدود ۴۰ هزار مسافر ورودی و خروجی از ایستگاه های راه آهن قم بوده است.

دباغ با اشاره به افزایش رام های قطار به مناسبت نوروز ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در هر کوپه قطار یک جای خالی برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی دیده شده و این فاصله رعایت می شود.

وی با بیان اینکه قم در رتبه سوم جابه جایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور بعد از استانهای تهران و خراسان رضوی است، ابراز داشت: افزایش رام های قطار در این استان بر اساس ظرفیت های ملی انجام می گیرد.

مدیرکل راه آهن با اشاره به توسعه ایستگاه های قطار قم اظهار داشت: از ابتدای آغاز دولت سیزدهم اقدامات امیدوارکننده زیادی در سطح کلان در حوزه توسعه خطوط ریلی و تقویت این بخش آغاز شده است.