شناسهٔ خبر: 107054 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقرار و فعالیت ۵۰ گشت راهداری و ترابری در طرح نوروزی ۱۴۰۱ استان سمنان

گشت راهداری.jpeg دبیر ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از استقرار و فعالیت ۵۰ گشت راهداری و ترابری در طرح نوروزی ۱۴۰۱ استان سمنان خبر داد و گفت: تا امروز بیش از ۲۴۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در گشت های کنترل نظارت مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۵۰ مورد اعمال قانون صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی رجایی فرد اذعان داشت: مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت نوروزی این اداره کل آغاز شده و طرح نوروزی ۱۴۰۱ در این استان تا ۱۵ فروردین اجرا خواهد شد.

دبیرستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خاطر نشان کرد: طرح پیش فروش بلیط نوروزی با رعایت ظرفیت سرویس دهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر بدون افزایش نرخ و به منظور امکان مدیریت محدودیت‌های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده کردن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه‌های مسافری در این مدت مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین توضیح داد: ۵۰ گشت راهداری و ترابری  سبک و سنگین در حوزه استحفاظی این اداره کل جهت طرح نوروزی ۱۴۰۱ استقرار و فعالیت دارند و این اکیپ ها تا پایان طرح نوروزی در حال آماده باش خواهند بود.

رجایی فرد در ادامه سخنان خود از انجام تمهیدات لازم جهت بازرسی های مستمر از ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع است و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در راستای تامین امنیت مسافرین نوروزی اکیپ های بازرسی نوروزی را به این مهم اختصاص داده است و تا امروز بیش از ۲۴۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در گشت های کنترل نظارت مورد بازرسی قرار گرفته اند و ۱۵۰ مورد اعمال قانون انجام شده است.

وی یادآور شد: مسافرین می توانند از سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱  جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای نیز استفاده نمایند.

رجایی فرد در آخر تاکید کرد: گشت‌های نوروزی راهداری و ترابری  در این ایام از فعالیت دست فروشان در حریم جاده‌ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راه‌ها حفاظت و صیانت خواهند کرد.