شناسهٔ خبر: 107058 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

آسمان تهران امروز اَبری است/افزایش محسوس دما در شمال شرق کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در تهران و برخی مناطق کشور از امروز تا اوایل هفته آتی خبر داد و گفت: سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور امروز افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پنجم فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه، بارش باران و برف همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: در استان‌های همدان، زنجان، لرستان، شمال ایلام، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خاطر نششان کرد: برای فردا، شنبه بارش در نواحی شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد .

وی افزود: همچنین فردا برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شامل زنجان، قزوین و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته گودرزی، بارش‌ها کماکان تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی درباره آب و هوای امروز گفت: امروز علاوه بر بارش‌ها در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج برای شرق، جنوب و جنوب شرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در شمال غرب کاهش نسبی دما محسوس خواهد بود و در غرب و جنوب غرب نیز بین ۶ تا ۸ درجه دما کاهش خواهد یافت.

گودرزی بیان کرد: سواحل دریای خزر و اردبیل نیز افزایش نسبی دما را بین ۴ تا ۶ درجه تجربه خواهند کرد و در شمال شرق کشور نیز افزایش دما به طور محسوس خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از امروز تا روز یکشنبه هفته آتی، آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: تهران نیز امروز آسمانی نیمه ابری دارد و در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین کمینه دما در ایستگاه مهرآباد امروز به ۹ درجه بالای صفر رسید.