شناسهٔ خبر: 107067 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تردد یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان/ ممنوعیت تردد طی روزهای آینده در بنادر غرب هرمزگان

آغاز به کار شناور ساخت داخل در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی   یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۴ فروردین ماه امسال در بنادر و جزایر هرمزگان جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان از جابجایی درباره جابجایی مسافر و گردشگر از طریق پایانه‌های مسافری دریایی هرمزگان از آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی، گفت: جابجایی یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر به وسیله ۷۰ شناور که به شکل تجمیع شده در امر جابه‌جایی مسافر و خودرو بین جزایر در حال تردد هستند، انجام گرفته است. 

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون، این میزان شناور فعال در بنادر و اسکله‌های گردشگری و مسافری استان، ۱۲۸ هزار خودرو را بین سرزمین اصلی و جزایر استان جابجا کرده‌اند.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی این مدت نیز بیش از ۴۵ هزار سفر از طریق شناور صورت گرفته که نسبت به سال ۹۸ و قبل ازشیوع ویروس کرونا، ۳۵ درصد  افزایش سفر به ثبت رسیده است.

محمدی کرجی ران به اخطارهای هواشناسی طی روزهای آینده اشاره کرد و افزود: براساس پیش‌بینی صورت گرفته از روز شنبه ششم فروردین تا هشتم فروردین ماه احتمال بروز طوفان شدید در شمال غرب و مواج بودن سواحل و بنادر غرب هرمزگان، وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: تمام مسافران و گردشگرانی که در این بازه زمانی استان هرمزگان و جزایر را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، به منظور تامین سلامت خود و خانواده‌هایشان با بازنگری و تغییر در برنامه سفر؛ حضور در بنادر غرب هرمزگان را به زمان های دیگری بجز روزهای یاد شده موکول کنند.