شناسهٔ خبر: 107087 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خبر داد؛

ایمن‌سازی جاده‌های استان قزوین در راستای پذیرش مسافران نوروزی/ نصب دو هزار تابلو اخطاری و انتظامی در محورهای مواصلاتی

سفر ترافیک جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اقدامات صورت گرفته به منظور ایمن‌سازی جاده‌های استان قزوین در راستای پذیرش مسافران نوروزی را تشریح کرد و از تهیه و نصب دو هزار تابلو اخطاری و انتظامی طی یکسال خبر داد.

جواد حق لطفی، مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در بازه زمانی یکساله در استان قزوین، در راستای بهسازی جاده‌ها ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، انجام شده است، گفت: این اداره کل همچنین ۲۶ کیلومتر ماسه آسفالت، ۱۶۰هزار مترمربع لکه‌گیری هندسی، ۳۰کیلومتر میکروسرفیسینگ، ۳۰ کیلومتر اسلاری سیل، ۱۰ کیلومتر درزگیری و خرید شش هزار تن آسفالت گرم برای لکه‌گیری و خرید ۵۰۰ تن اسفالت سرد برای لکه‌گیری را درکارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه به جهت ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز با توجه به تخصیص اعتبارات پروژه‌هایی از قبیل ایمن‌سازی تقاطع شامی شاپ، تقاطع بهرام آباد، ایمن سازی کیلومتر پنج طالقان، ایمن‌سازی ورودی آوج تعریف و اجرایی شده است، عنوان کرد: همچنین به صورت امانی و با استفاده از امکانات موجود ۲۰ نقطه از تقاطع‌های روستایی روشنایی احداث شده و شانه‌سازی و احداث دیوار ضامن گابیون کیلومتر ۵۵ آزاد راه قزوین - رشت لاین جنوبی نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، افزود:‌ بهسازی رمپ‌های ورودی و خروجی، ایمن‌سازی نقاط با تصادف بالا همچون یحیی آباد و روستای اک تاکستان نیز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از سرقت علائم در محورهای مواصلاتی قزوین

حق‌لطفی با تاکید براینکه در این ایام سرقت علائم افزایش به‌سزایی داشته است، اظهار کرد: افزایش چشم‌گیر سرقت‌های اقلام ایمنی شامل کابل، ترانس، پایه گاردریل و تابلو و علائم از جمله مواردی است که در این مدت شاهد بودیم.

وی با اشاره به سرقت علائم در محورهای مواصلاتی گفت: در راستای جلوگیری از سرقت‌ها می‌توان به جوشکاری ترانس‌ها، استفاده از قفل‌های ضد سرقت در تابلو برق‌ها و بتن‌ریزی فواصل پایه روشنایی و فونداسیون، جوشکاری پیچ گاردریل‌ها و ضربه گیرها، جوشکاری پین نیوجرسی‌ها و ... اشاره کرد.

نصب دو هزار تابلو اخطاری و انتظامی در محورهای استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، از دو هزار کیلومتر اجرای خط ‌کشی طولی راه‌ها خبر داد و بیان کرد: در بازه زمانی یکساله تکمیل پروژه نیوجرسی آزادراه قزوین - زنجان به طول۶۰ کیلومتر و تهیه و نصب ۸۰۰ متر تابلوهای اطلاعاتی در استان و تهیه و نصب دو هزار تابلو اخطاری و انتظامی را نیز در دستور کار داشتیم.

حق‌لطفی از ایمن‌سازی جاده و محورهای این استان در راستای پذیرش مسافران نوروزی خبر داد و گفت:‌ تکمیل خط کشی گردنه‌ها و آزادراه‌ها، جاده‌های دوطرفه، ایمن‌سازی سازه‌های عوارضی ۱،۲،۳ ایمن‌سازی دماغه‌های خروجی آزادراه، تکمیل تابلوهای شورون و خطرنماهای پل آزادراه از جمله اقداماتی بود که توسط این استان انجام شد.

وی همچنین با اعلام راه‌اندازی کمیسیون ماده ۱۴، گفت: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند برای اولین بار در استان قزوین صورت گرفت، کنترل اضافه تناژ در محل پاسگاه‌های استان ۳۸درصد افزایش داشت و تعداد مکشوفات توسط گشت‌های کنترل و نظارت در مسیرهای فرعی و روستایی ۳.۷ برابر شده است.

افزایش پروانه بهره‌برداری بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در سال ۱۴۰۰

به گفته حق‌لطفی در سال ۱۴۰۰ در بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی نیز تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از تعداد ۳۳ به ۳۶ عدد ارتقا پیدا کرد، تعداد هفت عدد موافقت اصولی صادر شد و تعداد ۱۲۵ بازدید در سامانه نظارت و ارزیابی استان به ثبت رسید که براساس آمارهای موجود، این رقم در سال ۱۳۹۹ تداد ۷۵ بازدید است.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان توسط این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام/