شناسهٔ خبر: 107095 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

افزایش ۴۴ درصدی تردد بین استانی در راه‌های مواصلاتی کشور در مقایسه با نوروز ۱۴۰۰/ انجام بیش از یک میلیون و ۳۹۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱

جاده گردنه مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از آغاز طرح نوروزی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهار فروردین ۱۴۰۱، تردد بین استانی در راه‌های مواصلاتی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در خصوص بیشترین تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی تا چهار فروردین ۱۴۰۱ گفت: بیشترین تردد بین استانی با دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۳۵ وسیله نقلیه مربوط به روز چهارم فروردین ماه بوده است که نسبت به روز گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد‌.

وی با اشاره به متوسط تردد روزانه از ابتدای طرح نوروزی تا چهار فروردین ماه، افزود: از ابتدای طرح تا کنون دو میلیون و ۵۰ هزار و ۱۳۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشتند.

مدیرمرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه تغییرات تردد بین استانی در راه‌های کشور در مقایسه با نوروز سال ۱۳۹۹ رشد ۱۷۴ درصدی داشته است، گفت: همچنین افزایش تردد در راه‌های بین شهری کشور در مقایسه با نوروز سال ۱۳۹۸ رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد‌ و بیشترین افزایش در تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، بوشهر، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

آشوری با بیان این که از ابتدای طرح تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۳۵ تماس تلفنی با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده است، عنوان کرد: در این مدت ۹۰ هزار و و ۳۶ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها پاسخ داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است، همچنین در بخش پاسخگویی تلفن گویای ۱۴۱ با ۷۲ درصد افزایش، به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۹ تماس کاربران جاده‌ای پاسخ داده شد.

وی افزود: در این مدت تعداد ۵۰۷ شکایت مسافری ثبت شده است که تخلفات کرایه و بلیت، عدم رعایت ایمنی و سلامت خودرو، عدم رعایت سایر حقوق مسافری، کمبود امکانات رفاهی در پایانه‌های مسافری از جمله شکایت‌های ثبت شده مرکز مدیریت راه‌ها بودند‌.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مجموع ترددهای مسافری ثبت شده در مرزهای کشور نیز گفت: تعداد ۲۲۲ هزار و ۵۵۳ مسافر از مرزهای کشور تردد کردند که بیشترین خروجی از مرزها مربوط به روز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بود.