شناسهٔ خبر: 107103 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

جابجایی بالغ بر ۸۶۴ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی/ رشد ۴.۵ درصدی حمل کالاهای اساسی در این بندر

بندر انزلی مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از جابجایی بیش از ۸۶۴ هزار تن انواع کالاهای اساسی از بندر انزلی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از جابجایی بیش از ۸۶۴ هزار تن انواع کالاهای اساسی از بندر انزلی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۳۱ هزار و ۷۲ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۵۶ هزار و ۳۶۱ تن کالا از استان خارج شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان افزود: بر این اساس، به ترتیب در ترانزیت ورودی استان شاهد ۸۷ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی از استان هم شاهد افزایش ۲۸۷ درصدی بودیم.

وی یادآور شد: این میزان کالای اساسی توسط ۳۶ هزار و ۸۴۵ سفر کامیون جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۹) شاهد رشد ۵ درصدی سفر ناوگان حمل کالاهای اساسی بودیم.

مرادی گفت: کالاهای اساسی حمل شده شامل ۲۹۴ هزار و ۴۵۷ تن گندم، ۱۹۷ هزار و ۳۷۹ تن جو، ۱۹۶ هزار و ۳۷۲ تن ذرت و ۱۷۵ هزار و ۹۴۰ تن انواع دانه‌های روغنی بود که از بندر انزلی به مقاصد داخل و خارج استان حمل شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان،  در حال حاضر ۱۵۹شركت حمل و نقل كالا، ۸۶۵۹ رانندگان حمل و نقل کالا و ۵۸۶۹ ناوگان حمل و نقل کالا در این استان مشغول فعالیت هستند.