شناسهٔ خبر: 107112 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد؛

آمادگی کامل راهداری برای موج دوم سفرهای نوروزی/ افزایش تردد ۲۳۶ درصدی در آزادراه رشت-قزوین نسبت به نوروز ۱۴۰۰

نوروز- ترافیک جاده‌ای مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور از آمادگی کامل این سازمان برای مواجهه با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی خبر داد و میزان تردد در محورهای مواصلاتی کشور را تشریح کرد.

علی‌اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت، خبر داد و گفت: در مسیرهای شمالی هیچگونه مداخلات جوی را شاهد نیستیم.

وی افزود: اکنون در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه شاهد بارش برف و باران هستیم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها از آمادگی کامل این سازمان برای مواجهه با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که همکاران راهدار پیش از شروع موج سفرها از ۲۵ اسفندماه اندیشیدند، اکیپ‌های راهداری و نظارتی حوزه حمل و نقل سازمان فعال است و برای موج دوم سفرها آمادگی کامل وجود دارد تا هموطنان بتوانند سفر خود را به سلامت انجام دهند.

آشوری با تاکید براینکه کارشناسان این مرکز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان هستند، گفت: هموطنان اگر در راستای مباحث راه و حمل و نقل یا در ارتباط با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورها دچار مشکل یا مساله‌ای شدند، حتما با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده اطلاع‌رسانی و سرویس دهی به هموطنان است.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۵۴ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده است که در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است. از این تماس‌ها برخی توسط بخش‌های مربوطه و بخش دیگر توسط کارشناسان پاسخ داده شده است.

آشوری خاطرنشان کرد:‌ کارشناسان بالغ بر صدهزار و ۸۴۵ تماس را پاسخ دادند که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص محورهای مواصلاتی منتخب که مورد توجه و در کریدورهای سفر قرار می‌گیرند نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: محور چالوس به سمت کرج نسبت به متوسط سال گذشته ۱۲۶ درصد افزایش تردد داشت و محور هراز نسبت به سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: در این ایام ‌محور قائم شهر به فیروزکوه ۱۶۴ درصد،‌ آزادراه رشت- قزوین ۲۳۶ درصد، آزادراه قم-تهران ۱۷۲ درصد و محور اصفهان-شیراز ۶۸ درصد افزایش تردد را داشت.

انتهای پیام/