شناسهٔ خبر: 107118 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عملکرد ۱۱ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی؛

رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال گذشته/ افزایش ۵۸ درصدی پروازهای عبوری در سال ۱۴۰۰

فرودگاه تبریز بررسی عملکرد ۱۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی ورشد۵۴ درصدی پروازهای عبوری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی بر اساس پایش و کنترل آماری، عملکرد ۱۱ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد ۱۱ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش عملکرد این حوزه دارد.

تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ‌ترتیب ۲۸۲ هزار و ۱۲ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در پروازهای داخلی ۲۳۵ هزار فروند در پروازهای بین‌المللی ۳/۶ هزار فروند به ترتیب ۲۰ و ۲۳۳ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله روند نشست و برخاست هواپیما مشخص شد، بیشترین میزان نشست و برخاست پروازه های داخلی و بین المللی به ترتیب  در ۱۱ ماهه سال های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۳۳۸ و ۲۷ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ با عملکرد ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۱۷ و ۵۵  درصدی را نشان می دهد.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پرواز های داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۵۴۰۹ هزار نفر و ۱۳۱۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۲۰۵۴۸  هزار نفر و بین‌المللی ۲۰۲  هزار نفر) به ترتیب ۲۴ درصد و ۵۵۱ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله روند اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص شد، بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازه های داخلی و بین المللی به ترتیب  در ۱۱ ماهه سال های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۴۱ و ۴  میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ با عملکرد ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۳۷ و ۶۷  درصدی را نشان می دهد.

تعداد پروازهای عبوری از فراز کشور در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ که گذشت ۱۵۱ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۹۸ هزار فروند) ۵۴ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله پرواز های عبوری از فراز کشور مشخص شد، بیشترین میزان پرواز عبوری در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۳۹۱ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ با عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ ،کاهش ۶۱  درصدی را نشان می دهد.