شناسهٔ خبر: 107141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

همه راه‌های ارتباطی استان اردبیل باز است

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه راه‌های اصلی و فرعی و روستایی در این استان باز بوده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،کلیم الله وثوقی افزود: در پی بارش برف سنگین و وجود کولاک شدید در چند روز اخیر راه ارتباطی حدود هزار روستا در استان اردبیل مسدود شده بود که با تلاش راهداران تمامی آنها بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه تداوم بارش برف و وجود کولاک شدید باعث شد عملیات برفروبی و بازگشایی جاده‌ها توسط راهداران در بارش‌های اخیر با مشکل مواجه شود، اظهار کرد: به علت کولاک شدید و یخبندان راه ارتباطی صدها روستا در نقاط مختلف استان چندین بار بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین، به ویژه در شهرستان های انگوت و گرمی واقع شده بود.

وثوقی با اشاره به اینکه تمامی جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی استان برفروبی و بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است، ادامه داد: رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل از تداوم اجرای طرح نوروزی راهداری تا ۱۴ فرودرین ماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۶۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.