شناسهٔ خبر: 107147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی اعلام کرد:

۲۵۰ بازدید از کل مجتمع‌های استان برای طرح نوروز ۱۴۰۱ صورت گرفته است

نصری 3 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۵۱ باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح راه‌های استان در حال فعالیت هستند، در خصوص اقدامات این اداره کل در ارتباط با نظارت‌های نوروزی بر فعالیت آن‌ها گفت: همچون سنوات قبل، نظارت بر عملکرد این مجتمع‌ها برای طرح نوروزی تشدید گردیده است.

ابراهیم نصری در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی، افزود: در قالب طرح نوروزی تا کنون سه مرحله ابلاغ برای کمیته‌های فرعی نظارت بر مراکز خدماتی رفاهی بین راهی در شهرستان‌ها، شامل مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رستوران‌های منفرد، جایگاه‌های سوخت منفرد، مساجد منفرد و دیگر امکانات ارائه‌کننده خدمات در بین محورها صادر گردیده است و از بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰ تاکنون، حداقل سه مرتبه بازدید از تمامی این مجموعه‌ها به عمل آمده و  رفع نواقص مشاهده شده در دست پیگیری و اقدام بوده است.

وی ادامه داد: پیش از نوروز هم جلسه‌ای با مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برگزار گردید و بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر این مجتمع‌ها برای ارائه خدمات به مسافران و زائران نوروزی تاکید شده است. این بازدیدها در قالب کمیته‌های فرعی نظارت بر مراکز خدماتی رفاهی بین راهی و با حضور اعضای این کمیته‌ها شامل نمایندگان فرمانداری‌ها، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز و دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه سومین مرحله بازدیدها هم از تاریخ ۲۹ اسفندماه لغایت ۶ فروردین ماه با رویکرد آمادگی کامل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در دور نخست سفرهای نوروزی ابلاغ شده و به انجام رسیده است، اضافه کرد: برابر با اطلاعات ثبت شده در سامانه مکانیزه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، تاکنون حدود ۲۵۰ مرتبه بازدید از کل مجتمع‌های استان برای طرح نوروز ۱۴۰۱ ثبت شده است.

وی افزود: در این رابطه مکاتبه‌ای هم با فرمانداران شهرستان‌ها به عمل آمده و از ایشان خواسته شده که بر لزوم حضور کلیه اعضای شهرستانی کمیته‌های فرعی نظارت بر مراکز خدماتی رفاهی بین راهی در طرح نورزی ۱۴۰۱ تاکید نمایند. به ادارات شهرستانی زیرمجموعه این اداره کل نیز مکاتبات لازم جهت افزایش نظارت‌ها به عمل آمده و همکاری و هماهنگی لازم با همکاران دفتر امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی نیز برقرار گردیده است و بازدیدهای مشترک این اداره کل با دفتر مذکور نیز به صورت محوری انجام شده و همچنان در دستور کار است.

نصری در پایان گفت: همکاران این اداره کل در طول ایام طرح نوروزی در بازه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، به صورت روزانه از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مختلف استان سرکشی می‌کنند و نواقص مشاهده را از طریق مالکان مجتمع‌ها یا مدیران داخلی آن‌ها پیگیری می نمایند. هرچند در بین ۵۱ مجتمع خدماتی رفاهی موجود در استان، قطعا نقاط ضعفی هنوز وجود دارد، اما تا اکنون تلاش شده و در ادامه طرح نیز هم خواهد شد تا  نقاط ضعف در ارائه خدمات به زوار و مسافران محترم در نوروز امسال نسبت به سال‌های قبل به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

انتهای پیام/