شناسهٔ خبر: 107154 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد سفرهاى دریایى نوروزى کشور اعلام کرد:

سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ از مرز ٢ میلیون گذشت/ افزایش ۱۵ درصدی مسافران دریایی در مقایسه با نوروز ۹۸

بنادر رئیس ستاد سفرهاى دریایى نوروزى کشور با اعلام عبور از مرز ٢ میلیون سفر دریایى در نوروز ١٤٠١، گفت: در سال جارى با افزایش ١٥ درصدى مسافر دریایى نسبت به سال ٩٨ مواجه شده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد در رابطه با آخرین وضعیت سفرهایى دریایى نوروز ١٤٠١، گفت: آمار سفرهاى دریایى از ٢٥ اسفندماه سال گذشته تاکنون بر اساس طرح تسهیل سفرهاى دریاى نوروز از مرز ٢ میلیون سفر عبور کرده و خوشبختانه هیچگونه مشکل فنى و ایمنى وجود نداشته و خدمات ایمنى سفر به شکل مطلوب ارائه شده است.

وى ادامه داد: از بنادر و مجارى مجاز دریانوردى، عملیات‌ها به صورت روان و بى وقفه در حال انجام است و برخى بنادر کشور نظیر بنادر حقانى و ذاکرى ٢٤ ساعته در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به افزایش تعداد شناورها و صندلى در طرح تسهیل سفرهاى دریایى نوروز ١٤٠١، بیان کرد: طى ٢ سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا همراه بودیم، برخى شناورها از رده خارج شدند و نگرانى مبنى بر این وجود داشت که با مشکل صندلى مواجه شویم اما با همت شناورداران، مالکان، پیگیرى‌هاى سازمان بنادر دریانوردى و تسهیلات ارائه شده از سوى این سازمان با تعداد مضاعف شناور و صندلى چه در بخش خودرو و چه در بخش مسافر روبه‌رو شدیم.

عباس نژاد با اعلام افزایش ١٥ درصدى مسافر دریایى در سال ١٤٠١ نسبت به سال ٩٨، گفت: در بخش در خودرو نیز با افزایش ٢٠ درصد افزایش مسافر خودرویى مواجه شده‌ایم.

وى ادامه داد: خوشبختانه در سال جارى با استقبال خوب مسافران در بخش سفرهاى دریایى روبه‌رو هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس ستاد سفرهاى دریایى نوروزى کشور با بیان اینکه مبادی و تردد‌‌ غیر مجاز مهمترین چالش ایمنی سفرهای دریایی هستند، به مسافران توصیه کرد که از مبادى مجاز اعلام شده از سوى سازمان بنادر و دریانوردى چه در بخش تفریحات ساحلى و چه در بخش سفرهاى دریایى استفاده کنند تا با تضمین ایمنى و ارائه خدمات مطلوب روبه‌رو شوند.