شناسهٔ خبر: 107155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

سفرهای جاده ای در آذربایجان‌شرقی ۱۶ درصد افزایش یافت

علیزاده (راهداری آذرشرقی ).jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان تردد خودروها در جاده های استان در ۱۰ روز سپری شده از تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای  گفت: در اجرای طرح نوروزی راهداری از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین امسال بیش از ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو از جاده های استان تردد کرده اند.

وی اظهار داشت: در این مدت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان بیش از ۹۸ هزار مسافر را با ۹ هزار و ۸۳۸ سفر از طریق اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت بیشترین میزان ورودی از آزادراه تبریز- زنجان، جاده های میاندوآب- ملکان، جزیره اسلامی- تبریز و ایواوغلی مرند بوده است.

علیزاده، ادامه داد: در این مدت از پایانه مسافری جلفا هشت هزار و ۶۰۰ مسافر و از پایانه مرزی نوردوز ۶ هزار و ۳۰۰ مسافر تردد کرده.

وی یادآوری کرد: با توجه به بارش برف در روزهای اخیر در اکثر جاده های استان، راهداران اداره کل با استفاده از ماشین آلات راهداری بیش ۲۶ هزار کیلومتر- باند از راهها را با بیش از سه هزار تن مخلوط ماسه و نمک برف روبی شده است.

علیزاده، با اشاره به بازگشایی راه ۶۸۰ روستای استان از سوی راهداران طی این مدت، افزود: ۷۵ گروه گشت راهداری نیز در جاده های مختلف استان مستقر شده و ۳۴۰ بنر آشکارکننده در نقاط پرتصادف و راه های مختلف استان نصب کرده اند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/